• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

calibra tussenbak

zal vandeweek eens zoeken of ik er nog foto's van heb, heb zoiezo de handleiding voor de inbouw nog wel liggen

maar de drukbol en alles daar omheen vervalt.

het princiepe is gewoon de koppeling vastzetten dmv platen met tanden aan binnenkant en buitekant (ipv losse platen met om en om tanden).

hierdoor is de drukgroep (die tussen de bak en visco inzit) overbodig geworden en kan gewoon afgedopt worden.

stuurhuis zou wel aangepast moeten worden omdat deze een aansluiting teveel heeft, deze moet of doorverbonden worden of zoals ik heb gedaan een stuurhuis van een niet 4x4 erin.

vervolgens alle slangen,drukbol,computer e.d. eruit trekken en je hebt permanent 4x4 :wors

het rijden is wel even wennen aangezien je ook op 4x4 remt en wegrijd.

vooral het wegrijden is anders en je zal iets anders moeten gaan koppellen om je koppeling net zo lang heel te houden (die heeft ineens 4 wielen weg te duwen ipv 2)

hij is in mijn ogen pas gelockt als de koppeling eruit is, maar als je inderdaad constand druk erop laat staan dmv een handmatige schakelaar is het effect hetzelfde.

alleen hou je dan nogsteeds een koppeling die bij hevig optrekken of bij drukverlies op/in de accumulator mogelijk door kan slippen en daardoor kapot gaat.

volgens mij is het ook zo dat de computer pas bij een bepaald aantal kmph de 4x4 aanzet; (weet hiervan niet zeker of dit klopt, kan ook van een andere auto zo zijn :-P )

bij mij is alles van het hydrolische systeem verwijderd en zit er ook geen koppeling meer in. permanent 4x4 dus.

hij is in mijn ogen pas gelockt als de koppeling eruit is, maar als je inderdaad constand druk erop laat staan dmv een handmatige schakelaar is het effect hetzelfde.

alleen hou je dan nogsteeds een koppeling die bij hevig optrekken of bij drukverlies op/in de accumulator mogelijk door kan slippen en daardoor kapot gaat.

volgens mij is het ook zo dat de computer pas bij een bepaald aantal kmph de 4x4 aanzet; (weet hiervan niet zeker of dit klopt, kan ook van een andere auto zo zijn :-P )

bij mij is alles van het hydrolische systeem verwijderd en zit er ook geen koppeling meer in. permanent 4x4 dus.

zou fijn zijn als je wat fotos kan posten of zelfs die handleiding.

mag ook via pm maar denk dat er hier wel meerdere zijn die er het fijne van willen weten.

in afwachting dan maar even intercooler plaatsen king: tot ik de 4x4 kan maken

zou fijn zijn als je wat fotos kan posten of zelfs die handleiding.

mag ook via pm maar denk dat er hier wel meerdere zijn die er het fijne van willen weten.

in afwachting dan maar even intercooler plaatsen king: tot ik de 4x4 kan maken

wat ze ook nog wel s doen is een extra koppelingsplaat ertussen proppen, of dit in de praktijk (goed) werkt weet ik niet.

zou hier zelf niet op vertrouwen want als het eenmaal gaat slippen is er geen drukgroep meer die het opvangt en verbrand je bak geheid.

gewoon rustig rondje rijden zou geen kwaad moeten kunnen, dit vangt in combinatie met je diff's, de viscosekoppeling als het goed is weer op

wil nog wel ff kwijt dat ik geen expert ben in deze materie :-P , heb in de loop der tijd gewoon een hoop gelezen hierover en heb div bakken open gehad.

zal morgen als ik tijd heb de handleiding en foto's eindelijk s op gaan zoeken ;)

wat ze ook nog wel s doen is een extra koppelingsplaat ertussen proppen, of dit in de praktijk (goed) werkt weet ik niet.

zou hier zelf niet op vertrouwen want als het eenmaal gaat slippen is er geen drukgroep meer die het opvangt en verbrand je bak geheid.

gewoon rustig rondje rijden zou geen kwaad moeten kunnen, dit vangt in combinatie met je diff's, de viscosekoppeling als het goed is weer op

wil nog wel ff kwijt dat ik geen expert ben in deze materie :-P , heb in de loop der tijd gewoon een hoop gelezen hierover en heb div bakken open gehad.

zal morgen als ik tijd heb de handleiding en foto's eindelijk s op gaan zoeken ;)

@swa wrote:ik heb mijn 4x4 bak vast gezet met zo een kit van 5 ringen

ik vind persoonlijk dat motor nogal gemakkelijk verzuip of hoe ze dat ook in het mooi nederlands zeggen

maar de seconde wagen aan het rijden is dan gaat hij wel goed

is gewoon het vertrek bij rode lichten of fille in bergop dat ik wat aan de mindere kant vind

moet zeggen dat ik daar persoonlijk gene last van heb.

gewoon starten en rijden ;)

auto trek mss wat zwaarder op maar dat compenseer je zelf met je rechtervoet :jerry

@swa wrote:ik heb mijn 4x4 bak vast gezet met zo een kit van 5 ringen

ik vind persoonlijk dat motor nogal gemakkelijk verzuip of hoe ze dat ook in het mooi nederlands zeggen

maar de seconde wagen aan het rijden is dan gaat hij wel goed

is gewoon het vertrek bij rode lichten of fille in bergop dat ik wat aan de mindere kant vind

moet zeggen dat ik daar persoonlijk gene last van heb.

gewoon starten en rijden ;)

auto trek mss wat zwaarder op maar dat compenseer je zelf met je rechtervoet :jerry

en zit het nu zelf ook na te lezen en zie dat er een cdrom bij zat ipv papier :angel

die dingen gooi ik nooit weg en weet ook waar ik moet zoeken nu, wordt vervolgd dus ....

Terug
Naar boven