• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra UPDATE

Nee maar nou even serieus ik had aan de bovenkant aardig wat moeite met die zwarte strip waar de ruit uiteindelijk onder komt te zitten, het voelde aan alsof de draadeindjes los van de ruit zouden gaan breken als ik verder zou pushen.

Daarom, gaarne uitleg over dat piece of koekkie :P

Nee maar nou even serieus ik had aan de bovenkant aardig wat moeite met die zwarte strip waar de ruit uiteindelijk onder komt te zitten, het voelde aan alsof de draadeindjes los van de ruit zouden gaan breken als ik verder zou pushen.

Daarom, gaarne uitleg over dat piece of koekkie :P

Is moeilijk uit te leggen.

Maar als je aan de achterkant begint, de ruit onder strip duwt, dan moet je met een heel dun schroevendraaiertje de strip langzaam over de ruit schuiven.

Dit terwijl je de ruit steeds verder er onder duwt.

Dan zal je merken dat de draadeinden langzaam op hun plek komen en dat als ze er allemaal zijn dat de ruit erin 'klapt'.

En binnen in met montage van de moeren dit kruislings doen!

Zo weet je zeker dat de ruit goed zit...

Is moeilijk uit te leggen.

Maar als je aan de achterkant begint, de ruit onder strip duwt, dan moet je met een heel dun schroevendraaiertje de strip langzaam over de ruit schuiven.

Dit terwijl je de ruit steeds verder er onder duwt.

Dan zal je merken dat de draadeinden langzaam op hun plek komen en dat als ze er allemaal zijn dat de ruit erin 'klapt'.

En binnen in met montage van de moeren dit kruislings doen!

Zo weet je zeker dat de ruit goed zit...

Ok bedankt daar moet ik straks hopelijk wat mee kunnen :D Hopelijk gaan de draadeindjes dan inderdaad langzaam op hun plek vallen.

Ok bedankt daar moet ik straks hopelijk wat mee kunnen :D Hopelijk gaan de draadeindjes dan inderdaad langzaam op hun plek vallen.

Je moet vooral heel rustig doen!

En het beste is om er een handje extra er bij te hebben.

Die kan dan langzaam van onderen de ruit er in duwen terwijl jij met het schroevendraaiertje heel voorzichtig de strip eroverheen probeert te krijgen!

Je moet vooral heel rustig doen!

En het beste is om er een handje extra er bij te hebben.

Die kan dan langzaam van onderen de ruit er in duwen terwijl jij met het schroevendraaiertje heel voorzichtig de strip eroverheen probeert te krijgen!

Die zijruiten moet je gewoon een keer gedaan hebben om het te snappen. En uiteindelijk kan er weinig mis gaan, mits je geen brute kracht gaat gebruiken.

Maar wat is APC? Meguiar's All Purpose Cleaner? :wtf

Die zijruiten moet je gewoon een keer gedaan hebben om het te snappen. En uiteindelijk kan er weinig mis gaan, mits je geen brute kracht gaat gebruiken.

Maar wat is APC? Meguiar's All Purpose Cleaner? :wtf

mooi project lekker bezig :)

blijft deze voor de rest standaard of heb je er nog plannen mee?

(kan zijn dat ik er overheen gelezen heb:angel)

Terug
Naar boven