• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra V6 ervaringen gevraagd

Momenteel orriënteer ik me op een V6. Had me twijfels over een turbo maar gezien de schaarste van onderdelen en de prijzen daarvan, dus algeheel onderhoud aan de slijtageonderdelen vermoed ik dat een V6 voordeliger is en betere keus.

Gezien de prestaties maakt het niet veel uit, een turbo is 1 hele seconde sneller bijvoorbeeld op de honderd en zuipt trouwens veel meer. De toekomstige Callie zal dan in een vakantie richting zuiden ingezet worden en bij mooi weer. 6 maanden per jaar in stalling en 6 uit zijn holletje kruipen.

Vragen:

-Zijn jullie het daarmee eens. wat betreft turbo of v6?

-Wat kan je verwachten met een V6 aan kosten?

-Is een c25xe of x25xe e2 wezenlijk anders wat sterkte en onderhoud betreft en onderdelen enzovoort?

-Waar op te letten bij aanschaf?

-Onderdelenvoorziening nog op pijl en desnoods nieuw aan te komen bij Opel?

Jullie ervaringen en of tips zijn echt welkom.

Terug
Naar boven