• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra - V6 X25XE The Untold Story (pag 2.)

Als je geen jappen geluid wil, heb je sowieso de goeie motor er al voor ;) C20NE bromt meer. 16kleppers hebben meer de neiging een snerpend geluid te gaan maken als je wat hoger in toeren trekt.

Verder: neem iets duits/europees. Zolang het er niet uit ziet als een jappen pot (ronde motorfiets demper look) zit je vaak wel goed.

Sebring, Remus, dat soort dingen. En als het niet te gek duur mag zijn is Novus (novusautomotive.nl) ook een leuke optie, "duitse" brom maar wat bescheidener op het gebied van decibels.

Cheers Mate, jammer want novusautomotive.nl ligt eruit. Maar goed dan zit ik al in de goeie richting te zoeken :D

Ben trouwens opzoek naar een how to: digidash van een E kadett inbouwen in je calibra. Ik heb de zoekfunctie gebruikt op het forum, maar kon het neit echt vinden. Iemand enige idee? :) . Zag dat je wel het een en andere moest aanpassen. Dus ben benieuwd.

om ff terug te komen op het uitlaat gedeelte,ik had een remus onder mn 8 klepper en dat klonk super.

niet te ovedreven,maar toch netjes en sportief. :D

heb kort daarna een andere cali moeten kopen(ook een 8 klepper) daar zat een sebring onder en daar was ik minder tevree over,dus ik zou gaan dan voor een remus.

Klopt idd, helaas wel. Elke dag 150-200 km op een dag. Wordt mij een beetje te duur en vind ik zonde van de calibra. Ben op zoek naar een Leuke diesel(tdi). Maar dan moet eerst deze verkocht worden, anders schors ik hem.

@re2flex wrote:@81supporter wrote:Hallo mede Deventernaar.

Je hebt daar aardig de ruimte om te klussen.

Succes met je project.

Haha hey, wist niet dat er nog deventenaren hier actief waren op het forum. Nadat Opel Team Deventer ermee is gestopt.

OTD is gestopt, de groep wat overgebleven is , is verder gegaan met DBS , Dutch Blitz Society :thumbup

Hier nog wat updates:

Auto in de poets gezet:

wp000071.jpg

Raambedieningsschakelaar vervangen:

wp000030r.jpg

wp000031.jpg

En natuurlijk de Winter snowy foto :D, een beetje laat maar het sneeuwt :

wp000079.jpg

PS: De kentekenplaat is eraf omdat ik die ga vervangen voor luxe kentekenplaten.

Gisteren[18-03-2012] een nieuwe calibra gekocht, de virus laat maar niet los. 3 keer is scheepsrecht

wp000016spy.jpg

**SOON MORE**

Ziet er niet verkeerd uit zo op het eerste gezicht, wel even de stootlijst op de voorbumper vervangen en de velgen 1 of meerdere keren insoppen met velgenreiniger :D

Thanks, ja de velgen gaan eraf en idd wat schoonheidsfoutje. De auto is ook voorzien van een boekenplank spoiler die ik er als eerste eraf ga halen. **Soon more pics**

Een paar foto's terug ben je je raambediening schakelaar aan het vervangen, maar waar is dat knopje voor? Bij een vectra A is het om de elektrische ramen achter te beveiligen, maar als je alleen elektrische ramen voor bestuurder en bijrijder hebt heeft dat weinig nut lijkt me?

@lucas- wrote:Een paar foto's terug ben je je raambediening schakelaar aan het vervangen, maar waar is dat knopje voor? Bij een vectra A is het om de elektrische ramen achter te beveiligen, maar als je alleen elektrische ramen voor bestuurder en bijrijder hebt heeft dat weinig nut lijkt me?

Dat is je winterstand voor de ramen, voorbeeld:

Zonder het knopje ingedrukt, gaat je raam omlaag zodra de ramen bevroren zijn of als er iets tussenkomt.

Met het knopje ingedrukt gaat je raam omhoog of er nou iets tussen het raam zit of niet.

Of zoals het Hennie Boomkamp het uitlegt:

raambediening.jpg

@re2flex wrote:@lucas- wrote:Een paar foto's terug ben je je raambediening schakelaar aan het vervangen, maar waar is dat knopje voor? Bij een vectra A is het om de elektrische ramen achter te beveiligen, maar als je alleen elektrische ramen voor bestuurder en bijrijder hebt heeft dat weinig nut lijkt me?

Dat is je winterstand voor de ramen, voorbeeld:

Zonder het knopje ingedrukt, gaat je raam omlaag zodra de ramen bevroren zijn of als er iets tussenkomt.

Met het knopje ingedrukt gaat je raam omhoog of er nou iets tussen het raam zit of niet.

Of zoals het Hennie Boomkamp het uitlegt:

raambediening.jpg

Oh dat is grappig, echt nog nooit eerder gezien! Een vingerknipper zeg maar dus:P Is dat gewoon plug en play met dat paneeltje? Zeg maar van paneeltje zonder knopje naar een paneeltje met knopje

Het is in principe wel gewoon plug & play, maar het kan zijn dat deze optie niet beschikbaar is en werkt bij jou.

Wat voor een Opel heb je? k denk een vectra a?

En vergeet niet je moet wel een gedeelte van je middenconsole loshalen, deze zit met 4 parkers vast en je pookhoes moet je loshalen. gr. Reda :thumb

24 maart mocht ik uiteindelijk mijn Opel Calibra ophalen uit Pijnacker, met een motorstoring toch het risico genomen om hem terug te rijden:

wp000035i.jpg

vandaag 27-03-2012:

Er waren 2 dingen wat mij ergerde qua uiterlijk. De spoiler(boekenplank) en de velgen.

Gelijk de originele velgen van mijn vorige calibra eronder geplaatst. En gekeken waar die verrekte storing

vandaan kwam:

wp000040d.jpg

wp000043qt.jpg

wp000041e.jpg

De lijst die ik vandaag heb kunnen afwerken:

*Grote Beurt(olie,bougies,luchtfilter,koelvloeistof)

De bougies waren pikzwart, wat duidde op slechte verbranding. of een slechte mengsel

*Nieuwe Bobine

*Nieuwe bougiekabels

Morgen uitlezen, om te kijken wat de ECU aangeeft. :thumb

Wat klopt hier niet? :hmmz

23052012004.jpg

De calibra was toe aan nieuwe motor nadat uit onderzoek is gebleken dat de onderblok kapot is gelopen. Verkeerde olie zegt men maar is niet te bewijzen

Dus ging ik aan de slag:

Begonnen met de wiite calibra te strippen, deze had op de bodem veel vochtschade en er zat een kabelbreuk in de kabelboom, ook de computer reageerde niet meer na behoren. Dus deze heb ik gestript als onderdelen voorraad voor de zwarte calibra.

26052012013.jpg

25052012006.jpg

26052012010.jpg

Motorblok met de twingo opgehaald

27052012018.jpg

Oude Motorblok eruitgetakeld

02062012027.jpg

02062012028.jpg

Nieuwe Motorblok Erin en alles overgezet wat nodig is.

28052012019.jpg

Voor de rest heb ik de witte tellers overgezet inclusie oliedruk&volt meter(dient nog wel aangesloten te worden_. T

Tapijt overgezet van de auto.

Speakers,tweeters van JBL en Hertz geinstalleerd.

Meer fotos volgen snel.

Terug
Naar boven