• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra wegzetten, raad gevraagd

Gewoon zorgen dat het in een droge schuur wegstaat, ramen los, goed ventileren ( stof is niet erg ) wielen deraf, auto op klossen hout zetten van de grond. Alles inspuiten met WD40.

WD40?? Da's toch kruipolie? Is dat niet slecht voor de lak? Dat koop je toch in die blauw met gele bussen?

post-wd40.jpg

En wat bedoelje dan met ' alles '?

origineel gepost door Stender

Even 1 tip; ga er niet 's winters mee rijden, zeker niet als er gestrooid is :thumbup

De hele winter niet rijden??? :cry

Bleeee, hoe ga ik dat volhouden?? Op zich is er nog al wat te doen voordat ie er weer een tijdje tegenaan kan, maar toch...

origineel gepost door McLambo

WD40?? Da's toch kruipolie? Is dat niet slecht voor de lak? Dat koop je toch in die blauw met gele bussen?

post-wd40.jpg

En wat bedoelje dan met ' alles '?

Niet echt kruipolie, multi purpose, en ik bedoel niet op de lak... maar op delen van je onderstel enz. Kan je dan later altijd afspuiten met water als je hem weer gaat gebruiken. Laagje olie op metaal beschermt tegen de roest namelijk. Ideaal voor conserveer middel. Helaas trekt het ook vuil aan, dus cleanen na een x jaar als je dat ding uit de schuur trekt zal zeker nodig zijn.

Verder zou ik de benzine er gewoon in laten zitten, bougies eruit, cilinders volspuiten met wd40 ook en bougies derin weer, en wegzetten. Benzine tank kan je altijd leeg drainen later stadium en gewoon nieuwe benzine in doen.

Als alternatief; kan ik hem ook elke maand ff laten lopen?

Wielen etc kan ik er niet afhalen, want ik denk dat ik deze winter wat tripjes moet maken tussen de stalling en de sleutelschuur (20 km)

Het hele onderstel staat op dit moment in in een dikke laag tectyl. Moet ik dit er dan afhalen? Of die laag tectiel gewoon goed bijhouden?

Het gaat mij er meer om dat de zuigerveren etc niet vast gaan zitten; daarom wilde ik hem ff elke maand een kwartiertje laten lopen, en de auto ff een stukje heen en weer rijden in de schuur ? zoals boven aangegeven zal ik er af en toe mee heen en weer moeten tussen de garage en stalling, dus dan loopt ie evengoed een stuk.

Okay, duidelijk! VOL spuiten, is dat ff flink erin spuiten? of tot de rand toe vol? of.. ? (sorry, noob vraag ik weet het)

liever een beetje motorolie in de cilinders.

WD40 is zo dun dat het langs de zuigerveren het carter in zal lopen op langer termijn.

steeds effe laten lopen word de motor ook niet beter van.

Willem

origineel gepost door wim-v6

WD40 is zo dun dat het langs de zuigerveren het carter in zal lopen op langer termijn.

Willem

Mag best... motorolie in de cilinders is ook niet zo lekker als het zaakje weer wilt starten na een tijd. Mijn mening dan :)

IK las laatst nog ergens een stukje van iemand die deed bij de laatste rit kwart liter 2-takt olie in de tank, en dan reed ie daar 30/40 km mee, zodat de uitlaat ook ' lekker vet' is van de binnenkant. :wtf

origineel gepost door daargaanweweer

origineel gepost door wim-v6

Willem

Mag best... motorolie in de cilinders is ook niet zo lekker als het zaakje weer wilt starten na een tijd. Mijn mening dan :)

2 tellen helemaal bluaw achter de auto, thats's it.

Bij WD40 zit deze gelijk bij de motorolie in het carter door het naar benenden lekken.

Willem

En wat is volgens jou dan niet goed aan een hoes? Want ik hoop er deze week 1 van iemand te krijgen, een afdankertje, maar voor de ascona goed genoeg.

Van de binnenkant is die van de zachte spul, zodat er geen krassen op komen, en ter hoogte van de ramen zitten van die stukken stof over elkaar heen (flappen) zodat het vocht er nog goed uit kan.

zet ook even een muizenlokdoos in de auto en eventueel een vochtvreter

muizen hebben bij mij al eens een nest van een stoel gebouwt

Ik heb de grootste hoes erover zitten, komt van een Cadillac STS af...

De calibra zwemt er in, maar het gaat me om het stof van de gieterij daar in de loods, en er is een raampje uit zodat vocht geen kans krijgt. Het liefst haal ik het blok er even uit om hem op te kunnen frissen voor ik weer ga rijden.

muizen zijn daar ook, maar niet in mijn auto, interieur is er toch helemaal uit:vertag

Terug
Naar boven