• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Calibra x20xev koelvin doet raar

Ok, dus het zou misschien helpen om die ook eens te vervangen zeg maar..

En via deze 3 polige stekker.. als ik em hierop door zou gaan verbinden dan moet de fan dus ook gaan draaien zeg maar? dit heb ik namelijk nog niet geprobeerd.. alleen nog maar op de 2 polige wat dus niets deed.

jupzz

dan zou ie juist moeten gaan draaien!!

en wel in 2 snelheden..

1 pin = lamgzame stand en 1 pin is snelle stand.

Willem

DOH... ok dus ik heb steeds bij de verkeerde sensor gezeten?... oh man.. als dit zo blijkt te zijn dan ram ik mezelf met een bandenlichter voor mijn hoofd..

klopt

> Als ik niet zou weten welke voor de koelvin was, had ik ze beide gewoon doorverbonden om te testen.

Willem

haha ja das ook misschien wel een beetje dom ja.. maar dat komt doordat ehm.. ik had eens eerder problemen.. sloeg te laat aan, en toen heb ik dus die 2 polige vervangen door een andere en toen was het ineens goed.

Dus vandaar dat ik gewoon dacht ja.. dan is die 2 polige daar toch echt voor?

Die verzorgt dus het contact van de thermoschakelaar naar de relais via de zekering naar de koelvin zoals ik dit begrijp.

Als dit dus zo blijkt te zijn.. ik ga het morgen controleren.. en dit zou het probleem zijn ben ik iemand hier erg dankbaar..

Edit: en heb ik morgen hoofdpijn:swear

Terug
Naar boven