origineel gepost door andre1058
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door andre1058
origineel gepost door RyanVec
Ik weet dat er verschil zit tussen de c1 en c2 vectra's mbt het can-bus systeem (knopjes of draaiwieltjes op het stuur). Weet iemand toevallig of de mistlampen van de c1 bj 2002 (dus met knopjes op het stuur) ook aangesloten zijn op het can-bus systeem??
Dit omdat ik deze wil gaan vervangen voor H3 led's
Ik heb een c1 uit 2005 met wieltjes op het stuur bij mij is alles wel geregeld volgens dat irritante can-bus maar misschien heeft Pilot daar een oplossing voor ik heb van die led stadslichtjes die het can-bus omzeilen. Ik zit er ook aan te denken om dat een keer te doen dus hoe ons op de hoogte en succes.
Gr Andre
Die canbus leds werken ook voor geen meter...
HAd ze van pilot gekocht, en gaf mooi een dikke foutmelding..
Er is maar 1 juiste oplossing om van dat gejank van de boardcomputer af te komem...en dat is met de Opcom het handeltje op xenon te zetten...
heb dat hier ook gedaan, en gewoon dezelfde led standslichten en xenon gemonteerd, zonder canbus kabel..
Werkt perfect...
OOh ja , stuur interface voor aftermarket radio's in halfcanbus vec's deze interface gebruiken. CTSVX001
kijk maar eens op ebay....niet duur en werken als een nieuwe. Heb er zelf ook ff snel een besteld...
Bij werken ze nog steeds goed niks geen last van fout meldingen zeker verkeerd om er in gezet
Maar heb je geen contact opgenomen met Pilot want volgens mij hoort dat niet. Het zijn wel van die mini print plaatjes met zon klein vierkant ledje erin?
Ja natuurlijk, dat is het , ik heb ze er verkeerd om ingezet:wors:wors.
Dat kan helemaal niet, leds zijn diodes. verkeerd aansluiten leverd helemaal niks op...dan spert de diode, en dus ook geen licht in de duisternis.
Weet je wat canbus led inhoud!!!
Ze hebben er gewoon een zwaardere belasting bij gemaakt.
Om de uec te laten weten dat de lamp nog brand.
Wetch lamp 5 watt / 12v ff rekenen. P=U x I 5=12 x I I=5/12 I=0.42A. En led gebruikt gemiddeld 0.10 tot 0.20A.
Dat betekend, dat de UEC zegt dat je lamp defect is.
Wat ze dus doen, is een shunt in serie met de led zetten die de 20mA extra opneemt, zodat je UEC niet over de pis gaat.
En verkeerd aansluiten gaat niet op.. ze gebruiken geen bipolaire Leds in die Pilot gevallen. Verkeerd om aansluiten kan dus niet, want dan werkt het gewoonweg niet...
:vertag