• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Carbagerun 2013 project IWAN.

Gaaf project, ik was helaas te laat met inschrijven, maar sta op de reservelijst. Ergens op plek 100 ofzo ;-)

Volgend jaar gaan we weer een poging wagen, en dan gaan we uiteraard met 2/3/4 opels mee rijden :wub

Ik blijf 'm volgen!

Cool dat je meedoet met een manta, vorige zomeredite deden wij ook mee, en dit jaar zijn wij er ook weer bij.

Onze volvo 850 waar we de vorige editie mee reden, en die dit jaar ook weer gebruikt gaat worden:

6id2lh.jpg

Maar wel weer ff anders zoals hij er op de foto bijstaat natuurlijk king:

Voor mensen die de inschrijving net gemist hebben, er zijn altijd afhakers.

Kaartjes worden dan meestal op het carbagerun-forum aangeboden.

super leuk al de toffe reacties :thumb

ben vandaag bezig geweest iwan zijn tijdelijke hart er weer uitgehaald en nu de auto klaarmaken

voor de 2.0

meteen een vraag,

de cardanas had ik opgemeten bij de bak aansluiting maar de 5 bak die heb liggen die heeft een andere maat ?

zal binnenkort effe wat foto's maken ;)

versnellingsbak steun zou je ook moeten aanpassen.

deze komt een eindje naar achter te zitten.

gooi je er ook nog een andere achteras onder??

ivm de overbrenging?

pfff is zo lang geleden dat ik voor het laatst aan een manta werkte moet weer helemaal inkomen.

otdh PM

een andere achteras zit niet echt in het buget denk maar het kan toch wel met de achteras die er nu onder zit ?

hoop dat het allemaal een beetje mee valt want heb me maten beloofd dat het niet zo veel werk zou zijn :hmmz

en nog effe 2 vragen.

de versnellingpook blijft die wel om dezelfde positie

en er zit nu een 1.6 radiateur in denk ( ghanz ? ) is het beter om er een 2.0 in te zetten of trekt die dat wel

versnellingspook moet je van je getrag 240 even inkorten,

getrag_shiftmount.jpg

getrag_shiftrod.jpg

op deze manier kan je huidige gat in de tunnelbak blijven zitten, en de rest van de delen ook.

zelf kies ik er altijd voor om de 4 bak pook terug op de 5 bak te lassen, maar dat is ieder voorzich.

een andere optie is het monteren van een tunneldeel van een 5 bak, maar daarmee verpest je naar mijn idee het B1 uitstraling van een bepaalde auto. al verwacht ik dat dit bij Iwan de 1e niet zo`n probleem is :D

ik heb hier nog wel een achterasje liggen, niet helemaal zuiver, maar goed, kan het je wel even melden.

huidige radiateur ( smalle versie) zat bij mij destijds ook gemonteerd, samen met de 2.0s motor

dus volgens mij moet het met een 2.0E motor ook wel gaan.

achterasje.. tja, huidige is van een 1.6 dus de kans is groot dat hij dadelijk in de 5e versnelling

nog een boel toeren maakt, al ben je wel lekker vlot weg :P

succes verder met de aanpassingen !

ja, da mot zowieso.

maar zoals ik het al omschreef, vind ik het zelf mooier met aangepaste pook,

ivm het behoud van de orginaliteit van de auto.

maargoed. smaken en manieren van werken verschillen.

feit is gewoon dat allebei kan :D

wij gaan ook voor de tunnel aanpassing om 2 redenen

-omdat ik de tunnel van mijn oude manta nog heb liggen

-en omdat het lekkerder schakelt.

wij doen mee aan de zomer editie

Terug
Naar boven