• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cardanas Getrag 240 kadett C Coupe

imported_Rob

Post weinig
Hallo,

Ik heb deze vraag ook al in het kadett gedeelte gesteld maar het hoort meer hier thuis denk ik.

Ik heb een Kadett C1 Coupe met een 2.0S (omgebouwd naar injectie). Hier zit momenteel een 4-bak achter. Nu krijg (koop) ik morgen een getrag 240.

Nu is mijn vraag welke cardanas ik hiervoor moet gebruiken, ik heb al gelezen dat dit er een van een Manta B automaat moet zijn en vervolgens moet worden ingekort met 2 cm.

Nu heb ik vanmiddag even de garage overhoop gehaald en kwam ik onderstaande as nog tegen. Ik heb geen idee onder wat voor auto hij vandaan komt. Hij is van hart tot hart 79cm lang.

DSC01105.JPG

DSC01106.JPG

DSC01107.JPG

Nu heb ik 2 vragen;

1. Is er een as die zonder aanpassingen gewoon onder mijn Coupe past?

2. Zoniet, kan ik dan deze as laten inkorten en gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Rob

je moet effe kijken of de aansluiting aan de kant van de versnellingsbak

ook in de bak past.

als dat past kun je hem in laten korten.

origineel gepost door mantaroel

je moet effe kijken of de aansluiting aan de kant van de versnellingsbak

ook in de bak past.

als dat past kun je hem in laten korten.

de as past in de bak (heb dit in het verleden al eens gepast). maar welke lengte moet hij uiteindelijk worden?

groet Rob

Oke, ik moet hem er dus 14cm in laten korten zodat hij 65cm wordt. Iemand nog adresjes omgeving Amersfoort waar ik dit kan laten doen?

Groet Rob

origineel gepost door Rob

Oke, ik moet hem er dus 14cm in laten korten zodat hij 65cm wordt. Iemand nog adresjes omgeving Amersfoort waar ik dit kan laten doen?

Groet Rob

cardanas in apeldoorn zitten die geloof ik.

Huh, nu snap ik er helemaal niets meer van. Hoe lang moet de as nou zijn (van hart tot hart).

De 1.9 automaatas zou dus 67cm moeten zijn en 2 cm ingekort moeten worden naar 65cm. De as die Manta 24V heeft is maar 60cm, dus die zou 5cm verlengt moeten worden?

origineel gepost door bumme

Ik heb er nog 1 liggen... kopen ?

Als dit er dan een is die ik zonder aanpassingen kan monteren heb ik wel intresse! Tevens U2U

Terug
Naar boven