• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

carkit inbouwen

Luger, ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst (baby) en ten tweede is het je nu al gelukt om je carkit in te (laten) bouwen? Ik sta namelijk op het punt om er ook 1 te installeren.

ja Bas dat dacht ik dus ook. volgens mij is hij aangesloten voor het licht van het dashboard kastje!

en Harstikke bedankt Corbin, maar ik moet je teleurstellen het is nog niet gebeurd. ik ga het van de week,

hoop dinsdag laten doen. aangezien er een hoop zaag etc etc werk in zit. en het dan liever door de prof.

laat doen. En er dan nog een jaar garantie bij krijg. maarrrr als het jouw nou wel lukt hoor ik dat graag misschien dat ik het dan alsnog een poging waag..

Ik heb vandaag geprobeerd een CK-7W van Nokia te installeren. Aangesloten met de bijbehorende ISO kabel (nadat ik het derde blokje had afgezaagd). Mijn Nokia N97 via bluetooth verbinden. In de eerste instantie lukte dat maar de N97 verbrak direct weer de verbinding..en daarna maakte hij weer verbinding, verbrak de verbinding en dat bleef hij maar doen. N97 weer ontkoppeld van de CK-7W en hetzelfde geprobeerd met een HTC HD. Deze werkte wel behalve dat hij de CDR 2005 compleet uitzette en er geen geluid door de speakers kwam. Alle draden nagekeken maar alles lijkt in orde. Iemand een idee? Later heb ik de CK-7W aangesloten zonder radio (dus met bijgeleverde speaker) en alles werkte. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik denk dus dat de ISO kabel niet de goede is, terwijl de winkel mij deze heeft meegegeven. Waarschijnlijk dus maandag maar weer terug.

ligt niet aan die N97 hoor.

ik heb een Parrot ck3100, al 5 jaar.

en die heeft altijd prima samen gewerkt met de nokia's: 6230(i), n95 (met adressbook upgrade) en n97.

De Samsung D900 had nog weleens fratsen . . . die kapt zn bluetooth verbinding om stroom te sparen . . . lekker lullig als je aan het bellen bent . . . k*t telefoon.

Hallo allemaal,

dat inbouwen ga je toch niet laten doen, als je niet te ver weg woont wil ik je wel even helpen, anders zou je even david verburg hier van het forum kunnen benaderen, hij heeft regelmatig carkits te koop staan, en zit in het inbouwgebeuren daarvan,

grtjes arius

origineel gepost door sw_reijnders

nou lu . . . je zul waarschijnlijk last hebben van het kwaaltje waar alle vectra c's mee kampen.

een redelijk zwakke plus.

wat resulteert dat die zwakke plus niet een radio en een parrot kan voeden.

als je de geschakelde plus door knipt en die op bv je sigaretten aansteker zet, dan zal het een stuk beter gaan denk.

Jawoor... daar heb ik dus ook last van.

Maar een zwakke (+) deze gaat toch ook naar de radio? en die heeft er geen last van (Zonder parrot).

het inbouwen is wel een gedoe, ik heb em er nu al een aantal keer uitmoeten halen.

Maar jullie als kenners, welke mute moet ik gebruiken?

groetjes Virusje

op een originele radio moet je geen mute gebruiken.

Speakerdraden worden door de parrot unit gestuurd en automatisch gemute.

De extra mute functie wordt bv bij een versterker gebruikt.

op een originele radio moet je geen mute gebruiken.

Speakerdraden worden door de parrot unit gestuurd en automatisch gemute.

De extra mute functie wordt bv bij een versterker gebruikt.

aha merci!!

nog steeds wel idioot met die rare +, ik zie wel 1,2 volt verschil tussen de accu en de geschakelde +

Hoe heb je dat gemeten dan?

met de motor aan of uit.

met de radio aan of uit

etc etc

met een voltmeter :)

volgens mij met motor uit.

en ik zat maar te knoeien en te doen,

ik trek de stekker uit de parrot en ineens kon ik de code van m'n radio weer invullen. (ook wel een gedoe als dat nergens staat beschreven)

ik ga em denk ik maar doorknopen aan de sigaretten aansteker mits ik daar bij kan ;)

*edit kan daar dus NIET bij, ik kan net de draadjes zien lopen, maar krijg de draadjes van de houder er niet af, naja misschien wel af maar nooit meer op..

en het lampje van het dashbord kastje brand altijd.... tenzij het kastje dicht is.

achteraf gezien snap ik die zwakke + wel.'

het is meestal alleen bedoeld om een heel klein vermogen te leveren voor geheugen of wat dan ook.

er zal wel een weerstand in serie zitten. om te voorkomen dat de accu leeg getrokken word. bij een kleine belasting is de spanning hoog genoeg. bij een grotere belasting zakt de spanning weg.

Hoi Lu,

welkom hier.

Volgens mij zit er een 36 polige ISO stekker achterop.

Je kunt gewoon bij de plaatselijke autoshop een Parrot adapter kabel halen.

Die klik je tussen de auto en de radio.

Tussen die stekker kun je je parrot klikken en dan werkt alles naar behoren.

Om je radio er uit te halen, moet je gewoon 4 stalen pinnen drukken in de gaten in de hoeken.

Dan kun je de radio als het goed is gewoon naar voren schuiven.

hey bas,

oke helemaal top, moet wel lukken denk ik als ik het zo lees. dus ff een parrot adapter halen

en zo gelijk ff proberen de radio eruit te halen :) maar dat kan toch geen kwaad want las toevallig

ergens op het net dat je het door de opel garage moest laten doen allemaal voor een goede werking!?

en vroeg me nog wat dingetjes af; want er zit ook een microfoontje bij de parrot met een snoertje neem

ik aan hoe? en waar? ik die het beste kan plaatsen/ trekken? En word mijn radio wel gemute toch lijkt mij

als ik de parrot aansluit op de cdr 2005 vdo en hoor ik mijn mede beller toch gewoon over mijn speakers?

nogmaals vast bedankt en super van de snelle reactie ;)

ik zou de mic gewoon aan je plafond hangen, bij je lamp.

hoe je daar komt, moet je ff uitzoeken. Ik heb zelf een vectra B en dat is allemaal net ff anders als bij een C.

Waarschijnlijk gewoon achter je dashboard kastje langs de stijl naar boven.

Mute hoef je niet aan te sluiten

constante en geschakelde plus wel even omdraaien ;) (check even of dat op die adapter kabel gebeurd is) EN weer terug na de parrot.

tuurlijk gaat het geluid over je boxen . . . waarom koop je anders een carkit ;)

en even je radio code opzoeken op je Autopas.

die moet je waarschijnlijk invoeren nadat je de radio eruit hebt gehad.

oke zal wel ff kijken, en sorry als het een wat domme vraag is/was van het geluid over de speakers etc etc

wilde het gewoon ff zeker weten.. maar in ieder geval harstikke bedankt voor je input. en ga ermee aan de

slag.

Gr.

lu

Ik heb mijn microfoon in het plafond. Bij je hemel verlichting zit als het goed is een klein roostertje. volgens mij zit daar ook altijd de microfoon van de opels met standaard carkit.

BTW. We wonen niet ver bij elkaar vandaan!

Groet Tim

Hallo allemaal,

je hoeft geen andere stekker te halen, het enige probleem is dat je alleen je auto radio naar buiten haalt, de stekkers blijven zitten, je zal ook je radio kooi er uit moeten halen, dan de stekkers er uit halen, de bovenste moet je dan los zagen (met een ijzerzaagje), en uit de kooi zal je een stuk moeten knippen(ik heb de hele achterkant er uit gehaald) anders past door alle extra kabels je radio niet meer nu heb je ruimte genoeg, dan gewoon je parrot aansluiten, en het werkt.

Je zal ook je dashboard kast er uit moeten halen, nou moet niet maar het werkt een stuk makkelijker, daar zit genoeg ruimte om alle kabels en je mutebox naar toe te voeren en weg te werken, daarna langs een van de stijlen je microfoonkabel naar je interieur verlichting leggen, even je zonneklep los halen geeft je meer ruimte, dan de verlichting er en daar het microfoontje op plakken/schroeven, het lijkt veel werk maar valt erg mee hoor, ik was met een uurtje klaar,

grtjes arius

hey buurman haha en opelguru's,

dus ik hoef geen andere stekker/adapter te halen en kan hem zo tussen auto en radio inpluggen. oke dat scheelt dan alweer.. las en zag overal op het net idd van die parrot adapters voor opel en andere merken.

maar moet dus de boel zagen h:o dat hoor ik voor het eerst maar klinkt wel logisch en wat bedoel je precies met knippen? dat je de achterkant van je kooi eraf geknipt had? en oke dus trek hem via de passagiers zijde omhoog naar mn spiegel hmmm ja dat is natuurlijk veel makkelijker zat zelf te denken om hem via de bestuurders zijde te doen. en twijifelde of ik hem in mn stijl of bij mn spiegel zou plaatsen. maar bijna iedereen plaatst hem bij de spiegel en vind dat zelf ook

wel mooier. oke een uurtje haha maar dat is als je weet wat je doet, heb wel weer een projectje uitgekozen

he om is zelf te gaan hobbyen met mn auto haha nou hoop dat ik de boel heel laat met al dat gezaag en geknip. en oja ben denk ik toch van plan de parrot 3200 LS color te gaan halen lijkt mij wat makkelijker omdat de afstands bediending etc in 1 apparaatje zit. maar de aansluit en werkprocedures blijven neem ik aan wel gewoon hetzelfde toch?

nou vast bedankt voor alle support

Gr.

lu

kleine tip:

Foto0125.jpg

:thumbup

Terug
Naar boven