• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[CarPC] Media Engine + Custom Opel Skin

Voor de mensen die bekend zijn met InCar PC's of CarPC's, heb ik hier wat interessants.

Voor mijn eigen project ben ik een tijd lang opzoek geweest naar een geschikt programma. Uiteindelijk ben ik gestopt met zoeken nadat ik Media Engine tegen kwam (ondanks het feit dat Frodoplayer meer gebruikt is).

Leuk programma, werkt goed en al het goede van een desktop + navigatie-systeem in 1 inclusief touchscreen ondersteuning. Daar hoort natuurlijk een leuke 'skin' bij. Na wat verder zoeken kwam ik wel een Vauxhall skin tegen, maar ik had toch liever een Opel skin. Vandaar dat ik het zelf maar aangepast heb. De resultaten staan hieronder inclusief de bijbehorende downloads.

Ciaoo...

Het originele Vauxhall achtergrondplaatje :

kopie_van_background.jpg

Het nieuwe Opel achtergrondplaatje :

background.jpg

De originele Vauxhall menu-achtergrond :

kopie_van_mainmenu.jpg

De nieuwe Opel menu-achtergrond :

mainmenu.jpg

Media Engine - Software voor Car Computer Systems.

MediaEngine is free software that allows a user to operate a computer in a vehicle environment without having to use a keyboard and mouse. MediaEngine uses a touchscreen and remote to give the user a more natural feeling interface. MediaEngine supports many different file types of music and movies, as well as multiple GPS systems, DVD, and XM Satellite / FM Radio. Download a copy and try it today!

Meer info : Klik

En natuurlijk de link naar het Opel-thema voor Media Engine : Klik

Veel plezier...en mochten jullie het gaan gebruiken dan willen we daar natuurlijk wel 'Kewl Pics' van zien ;)

king:king:king:

Moet me toch eens een keer erin verdiepen enzo...

Heb er in principe een hele kleine compaq pc klaar liggen, maar kom er zo niet aan toe cq hoe ik beginnen moet...

origineel gepost door peerke1987

heeeeeel erg vet!!

Zo'n schermpje is dan echt ideaal!!!!

Heb je zelf ook foto's van hoe het bij jou werkt?:wors

Ja heb er inmiddels wel foto's van, maaaaaaarrrrr...ik ben bezig het e.e.a. te veranderen m.b.t. de CarPC zie dit topic.

Als het klaar is, dan zal ik hier alles posten ;)

Terug
Naar boven