• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Carterontluchting - olielucht

erve156

Post weinig
Kan iemand me vertellen waar de carterontluchting precies zit (Zafira A OPC).(filmpje, plaatje)

Ruikt een lichte olielucht als de ventilator aan staat....Ga dit eerst checken voordat ik de turbo nakijk.

Zie wel dat mijn kleppendeksel wat zweet, maar zie geen olielekkages.

Iemand nog meer ideeën waar de lucht aan kan liggen ?

als je ervoor staat, links boven het blok. je ziet em moeilijk zitten vanwege de crossover pijp (als je die er nog op hebt..)

31112658.jpg

het zijn dus de 2 slangen die op de kleppendeksel zitten vlakbij de brandstofdrukregelaar.

turbo kan je gemakkelijk checken door de slang vanaf de turbo er af te halen. overdreven veel olie mag niet.

kleppendeksel pakking komt wel vaker voor bij z20let, ik heb de mijne laatst nog gedaan.

Als je door de Ventilatie olie ruikt komt dit meestal door:

- Open Carterventilatie systeem (zo'n geinig filtertje erop ofzo)

- Lekkage Carterventilatie

- Lekkage kleppendeksel op uitlaat

- Lekkage uitwendig turbo (niet inwedig of in de slangen dus, maar echt naar buiten / Komt Vaker voor dan je denkt)

Willem

Wat bedoel je met een geinig filtertje erop zetten, en waar koop ik die en hoe monteer ik deze.

Verder, waar zit de slang die naar de turbo gaat...

Ben net alles aan het controleren en zie dat aan de rechterkant bij mijn spruitstuk er wat olie zit.

Heb de laatste tijd ook last van een rare suis als ik gas geef; heb zonet even gekeken en denk dat er een klein scheurtje zit in het spruitstuk....is hier iets aan te doen, of moet er dan een gehele nieuwe turbo op ??

Terug
Naar boven