• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

carterontluchting x16xe

joop1970

Post vaak
Ik heb sinds de montage van een powerbox de carterontluchting gewoon los in de motor ruimte hangen.

Je hoort bij alfa's nog wel een dat dat een hoger olieverbruik realiseert.

Hoe zit dat bij de x16xe, kan het kwaad of is het puur beter dat je inlaattraject niet meer vervuild?

ik zou hem niet los in de motorruimte liggen.

Maar netjes via een catchtank met filtertje doen.

Al die vette dampen onder de kap wil je ook niet!

ik zou hem niet los in de motorruimte liggen.

Maar netjes via een catchtank met filtertje doen.

Al die vette dampen onder de kap wil je ook niet!

ok, en dan nog steeds niet op de inlaat aansluiten? Geen nadelig effect verder, qua druk of iets dergelijks?

ok, en dan nog steeds niet op de inlaat aansluiten? Geen nadelig effect verder, qua druk of iets dergelijks?

mits je de aansluiting op de inlaat dicht gemaakt hebt zal dit gewoon normaal lopen. Je gasklep en inlaat blijft dan ook veel beter schoon ;)

mits je de aansluiting op de inlaat dicht gemaakt hebt zal dit gewoon normaal lopen. Je gasklep en inlaat blijft dan ook veel beter schoon ;)

Flesje is apk afkeur volgens mij :hmmz

Filtertje kostje 10 euro en een echte catchtank 30 of zo.

Dan heb je het tenminste netjes.

Ikzelf reeds met een omgebouwd stuurbekrachtigingsreservoir, dat voldeet ook prima :angel

Flesje is apk afkeur volgens mij :hmmz

Filtertje kostje 10 euro en een echte catchtank 30 of zo.

Dan heb je het tenminste netjes.

Ikzelf reeds met een omgebouwd stuurbekrachtigingsreservoir, dat voldeet ook prima :angel

@joop1970 wrote:Die is dicht, ga ik een catchtankje fabriceren van een flesje. Bedankt!

haal ff een echt tankje..

Gewoon meteen netjes maken...

Een fles staat erg hobby-bob en kan een smeerzooi geven als er een beetje olie inzit..

@joop1970 wrote:Die is dicht, ga ik een catchtankje fabriceren van een flesje. Bedankt!

haal ff een echt tankje..

Gewoon meteen netjes maken...

Een fles staat erg hobby-bob en kan een smeerzooi geven als er een beetje olie inzit..

Dus de vacuüm gewoon aansluiten en de dikke slang vanaf de zijkant naar een tankje?

Waar is het filtertje dan voor?

Dus de vacuüm gewoon aansluiten en de dikke slang vanaf de zijkant naar een tankje?

Waar is het filtertje dan voor?

Terug
Naar boven