• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

carterpan rekord 2.3 diesel

Ja, dat kan, maar ik vind het niet prettig en ook niet gemakkelijk.

Bijv. met die 2 halve manen, hoe houd je die op hun plek.

Ik heb het toen met speciale lijm kunnen doen.

Voor de rest geen probleem!

De boutjes kom je ook redelijk fatsoenlijk aan.

Dan wel de motor ergens aanhangen, want je zul hem iets omhoog moeten halen voor het gemak.

Wat is het bouwjaar van je Rekord E, want dacht dat de 2.3 alleen in de Rekord E2 zat en de 2.1 in de Rekord D/E1 ?

Ja, dat kan, maar ik vind het niet prettig en ook niet gemakkelijk.

Bijv. met die 2 halve manen, hoe houd je die op hun plek.

Ik heb het toen met speciale lijm kunnen doen.

Voor de rest geen probleem!

De boutjes kom je ook redelijk fatsoenlijk aan.

Dan wel de motor ergens aanhangen, want je zul hem iets omhoog moeten halen voor het gemak.

Wat is het bouwjaar van je Rekord E, want dacht dat de 2.3 alleen in de Rekord E2 zat en de 2.1 in de Rekord D/E1 ?

@GS2.6 wrote:

Ik heb een E1 2.3 diesel van 1979 orgineel

@GS2.6 wrote:

Ik heb een E1 2.3 diesel van 1979 orgineel

ik heb het een keer geprobeerd zonder de motor op te tillen maar was niet gelukt.hoe hoog kan de motor opgetild worden zonder iets kapot te trekken ? hoe heet dat speciale lijm wat je hebt gebruikt . kan het om de deksel heen gesmeerd worden of moet het echt tussen de pan en onderblok gesmeerd worden ?

volgens mij moet je dan de steunrubber van de bak ook loshalen .

alvast bedankt

ik heb het een keer geprobeerd zonder de motor op te tillen maar was niet gelukt.hoe hoog kan de motor opgetild worden zonder iets kapot te trekken ? hoe heet dat speciale lijm wat je hebt gebruikt . kan het om de deksel heen gesmeerd worden of moet het echt tussen de pan en onderblok gesmeerd worden ?

volgens mij moet je dan de steunrubber van de bak ook loshalen .

alvast bedankt

Terug
Naar boven