• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Carterventilatie?

De dunne, die dikke gaat naar de achterkant van je motorblok. Heb er pas nog 1 vervangen omdat die helemaal verteerd was. Kan dus ook nog dus controleer die slang goed op scheuren. Die dikke slang vervangen Is overigens een hele hoop werk....

Oke maar zowel in de dunne als de dikke zit wat troep white sludge.

Dus moet ik ze denk wel allebei schoonmaken?

De dunne lijkt me dan niet zo heel moeilijk?

De dikke wat moet ik daarvoor dan allemaal precies doen gaat dat lukken zonder brug en wat moet ik dan allemaal verwijderen?

Waarschijnlijk wordt die dikke slang vanzelf een stuk schoner als je de dunne slang schoon hebt gemaakt.

Dan kan de condens namelijk gewoon weg via de route die er voor gemaakt is.

Gewoon schoonmaken en dan nadat je een goed stuk hebt gereden nog een keer kijken.

hallo

ik ben nieuw op de opel-forum (dus bij deze mijn excuses als ik dit bericht verkeerd heb geplaatst)

maar ik heb een opel corsa 1,6 16v gsi en bij de 3000/3500 toeren gaat me storings-lampje branden als ik door blijf rijden gaat hij sputteren en haperen en er komt onwijs veel rook (wit) uit me uitlaat dat stinkt overigens ook naar de olie

maar als ik 3000/3500 (120km/p) toeren rijd en me gas los laat en terug laat zaken naar 2000/2500 (80a90km/p) toeren gaat het lampje uit en is er niks aan de hand....

ik heb op de forum gevonden dat de carter druk te hoog word

en dat dat weer door verstopte olie kanaaltje naar de cilinder's toe komt of door dat de carter ontluchting verstopt zit

wie O wie!!! kan mij vertellen wat er aan de hand is of hoe kan ik de verstopte leidingen schoonmaken???

het blokje heb 216,xxx gelopen maar loopt en trekt nog als een beest

set-up

openlucht filter (k&n)

standaard spruitstuk

cat-vervanger (open pijp)

Remus dtm ovale demper (open)

15inch o.z velgen

voor 7cm verlaagd achter standaard veren ( ben nog opzoek naar schroef set achter)

Terug
Naar boven