• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CD30 MP3 afmelden geeft "program faillure"

Ik heb de vraag of iemand ervaring of tips heeft mbt het volgende probleem:

Ik heb al een hele poos een CD70 navi met AUX (vrijgeschakeld) liggen om in te bouwen in mijn Astra GTC.

Een Opcom was al in mijn bezit welke op alle fronten prima werkt met firmware 1.45.

Na geinformeerd te hebben bij de lokale Opel dealer bleek dat deze weinig kaas had gegeten van het af en aanmelden van radio's

dus na me goed in gelezen te hebben over het af en aanmelden van radio's met behulp van een Opcom toch zelf de poging gewaagt.

Bij het deel diefstalbeveiliging deactiveren in het EHU menu gaf ik de 4 cijferige security code van mijn CARPASS in en na "programmeren"

te hebben gedrukt kreeg ik de melding "program faillure".

Eigenwijs als ik ben heb ik dit helaas nog een paar maal geprobeerd op diverse manieren (andere laptop, firmware versie etc.) maar zonder resultaat :oops:

Uiteindelijk besloot ik toch de CD70 in te laten bouwen door iemand met een TechII en verstand van zaken dus ik ging langs Simaan.

Helaas wilde het ook bij hem niet lukken want de TECH II gaf aan dat de code niet kon worden ingegeven en dat er nog 4 pogingen resteerden

en er een wachttijd op de radio nu zit?

Dit kon ik later ook in mijn Opcom terugzien:

Nu heb ik dus geen flauw idee hoe lang deze wachttijd betreft en de CD70 kan er niet in zolang ik de CD30 met de GID nog in de auto heb zitten.

Heeft iemand hier dus ervaring mee of een mogelijke oplossing hiervoor?

Terug
Naar boven