• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cd30 naar cd70

dat is verleden tijd

er zijn nou genoeg bedrijven die het alsnog in afleverstatus kunnen zetten [/quote]

Hallo,

Ja dat kan, maar dit kan niet iedereen, en de Opel Dealer doet dit ook niet.

Groetjes, Joche

origineel gepost door speaker

Je moet hem toch loskoppelen met de tech2 ??

Hallo Peter,

Ja dit klopt.

Groetjes, Joche

origineel gepost door Opel4all

origineel gepost door speaker

Je moet hem toch loskoppelen met de tech2 ??

Hallo Peter,

Ja dit klopt.

Groetjes, Joche

Thanks Joche!

Als je dit nl. niet doet heb je helemaal niks aan je radio !

klopt, de radio moet zelfs nog echt los gekoppeld worden in de originele auto.

Ik zie regelmatig NCDR 1100's of 1500's op ebay staan waar bij staat dat ze niet weten of die los gekoppeld is . . . . no way dat je die moet kopen!!!!!! dit zijn een beetje de eerste Navi radio's van opel.

origineel gepost door Simaan

Kom maar langs heb een tech2 en koppel hem wel los voor jou en bouw/progameer het wel

oke:thumbup

alleen de radio is al gedemonteerd!!

dus vraag mezelf dan wel af of dat goed is gebeurd!

of maakt dat dan niet uit?

Om wat gaat het een cd70 als er ''program headunit'' staat is die goed oniet moet je hem loskoppelen met de tech2.

Officieel moet je de radio ( maar ook andere apparaten ) eerst in de auto ontkoppelen met Tech2. Dit is een veiligheid die voorkomt dat een auto gestolen wordt en men de auto stript , zonder tussenkomst van Tech2 , en de onderdelen los verkoopt. De onderdelen zullen dan niet werken.

wat betreft ebay.de : ff vragen of ie entheiratet is !

Werken is een ander verhaal er zijn tegenwoordig genoeg mensen die het wel kunnen. Radio op sturen en vervolgens heb je een vrijgeschakeld radio of display.

Werken is een ander verhaal er zijn tegenwoordig genoeg mensen die het wel kunnen. Radio op sturen en vervolgens heb je een vrijgeschakeld radio of display.

Ik zei ook " Officieel " !

Toch kan je beter kijken of het er al bij staat. Scheelt weer een hoop moeite en geld !

dus met een niet goed gedemonteerde radio kan je nog wel iets?!

Klopt maar als je het voor een mooie prijsje bijvoorbeeld van de sloop krijgt.Die het niet kan dan betaal je een bedrag extra dan heb je een mooi systeem in je auto :D

dus met een niet goed gedemonteerde radio kan je nog wel iets?! [/quote]

Hallo,

Ja dat kan wel, maar is omslachtig, dus niet plug and play :thumbdown

Wat wel kan is het volgende, als je bijvoorbeeld een kompleet uitgebouwd systeem kan kopen dus een Navi-Radio + CID/GID display uit de zelfde auto.

En deze is niet vrijgeschakeld, maar je hebt de Security-Code er bij gekregen, dan kun je deze wel vrijschakelen in je eigen auto :thumbup

Daarvoor bouw je het systeem in je eigen auto, je programeert het met de verkregen Security-Code, en zet deze daarna weer terug in levertoestand.

Daarna programeer je hem met je eigen Securiy-Code, zo heb ik dat destijds ook gedaan, met mijn achteraf ingebouwde systeem in mijn Vectra :) ;)

Groetjes, Joche

Ik hoop dat je het zeker weet uit mijn ervaring kan dat niet maar zal het morgen direct proberen kijkenn wat de tech2 doet

origineel gepost door Opel4all

dus met een niet goed gedemonteerde radio kan je nog wel iets?!

Hallo,

Ja dat kan wel, maar is omslachtig, dus niet plug and play :thumbdown

Wat wel kan is het volgende, als je bijvoorbeeld een kompleet uitgebouwd systeem kan kopen dus een Navi-Radio + CID/GID display uit de zelfde auto.

En deze is niet vrijgeschakeld, maar je hebt de Security-Code er bij gekregen, dan kun je deze wel vrijschakelen in je eigen auto :thumbup

Daarvoor bouw je het systeem in je eigen auto, je programeert het met de verkregen Security-Code, en zet deze daarna weer terug in levertoestand.

Daarna programeer je hem met je eigen Securiy-Code, zo heb ik dat destijds ook gedaan, met mijn achteraf ingebouwde systeem in mijn Vectra :) ;)

Groetjes, Joche [/quote]

opel4all

laast een een paar weken geleden

heb ik voor mijn astra h een cd70 en cid gekocht

waarvan het security code niet bekend was

het lukte gewoon allen het code index werd gedaan met de tech2 meer niet

als je gewoon een compleet set uit 1 auto eruithaal kan je zo in een andere auto plaatsen alleen wat ik al zei de code index moet uitgevoerd worden

en dan klaar is kees

jongens ik volg het niet meer,

kan het wel of niet :s

verkoper beweert dat het geen probleem is en heeft de security code erbij..................

Terug
Naar boven