• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CD30 vervangen door CD70 of DVD90 waar te koop

Bij de dealer hadden ze het erover dat er ook een deel van de cim-module vervangen dient te worden.

Weet iemand in hoevere dit klopt? Of is het zo dat ik aan alleen de unit, het scherm, de rgb-kabel en de gps-ontvanger genoeg heb?

Een deel van de CIM module :wtf

Nee grote onzin, alleen een scherm de GID/CID alleen i.c.m een CD70 en een DVD90 kan alleen met een CID, RGB kabel(alleen CID) en een fakra gps antenne.

En zorgen dat het hele zootje is afgemeld uit de auto waar het uitkomt.

Wat hierboven staat klopt inderdaad, verder hoef je niets te vervangen.

Ik ga er dan wel vanuit dat je stuur is voorzien van knoppen om de radio te bedienen.

Mocht dat niet het geval zijn en je wil dat wel, dan zul je de CIM wel moeten vervangen.

Wat al eerder is aangegeven : zorg dat de set die je koopt (radio + scherm) beide zijn afgemeld.

Als ze niet zijn afgemeld dan is de set waardeloos.

de kans is groot dat je cim niet vervangen hoeft te worden, dat hoefde bij mij ook niet, ik had eerst een plastic stuur zonder stuurwielbediening en heb er een lederen stuur met stuurwielbediening in gezet, dat paste gewoon, enkel moet het wel met tech2 of opcom aangezet worden als het al niet aan staat.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Ik heb nu ook een CD70 gekocht nu heb ik ook een gps antenne besteld waar kan ik deze het beste plaatsen in de auto en waar zit ie orgineel in de Astra H ?

Origineel zit ie bij je radio antenne dus gewoon achter op het dak.

Maar zou hem lekker achter je scherm plaatsen(zit ie bij de twintop ook) of in de buurt van je dashboard kastje.

Je kan ook kijken voor zo'n gps houder van een twintop.

@suurtje wrote:Ik heb nu ook een CD70 gekocht nu heb ik ook een gps antenne besteld waar kan ik deze het beste plaatsen in de auto en waar zit ie orgineel in de Astra H ?

Origineel zit 'ie in de voet van je antenne.

Raar dat ze bij de dealer zeggen dat de cim-module vervangen dient te worden. Stuurwiel bediening heb ik al.

Ook had de dealer het erover dat er een grote kans is dat het niet werkt, wanneer ik een model uit bv. '08 koop. Omdat mijn Astra uit 2005 komt.

Past een radio + scherm uit een zafira of meriva?

Zafira wel, van de meriva ook dacht ik alleen heeft de radio geen knik dus is geen pan en het scherm zou ik niet durven zeggen denk van wel.

En wat de dealer betreft grote onzin want een CID en/of DVD90 uit 2008 past ook in een 2005 astra/zafira.

Kan ik de nieuwe cd70 die is vrijgegeven gewoon in mijn auto plaatsen en dan de code invoeren van mijn auto of moet dat echt met behulp van tech2 bij de dealer?

Je kan hem wel plaatsen maar hij moet aangemeld worden(gekoppeld met de auto) d.m.v je security code en dat moet gedaan worden met een op-com(misschien een forum lid) of idd een tech-2

Oke dat is wel makkelijk ja heb nu van t weekend net andere gps ontvanger binnengekregen met 5 meter kabel eraan dus kan hem ook in me kofferbakplaatsen zo ongeveer :jerry

ik heb hem bij mij achter het handschoenkastje zitten, daar zit een stalen pijp met een heel leuk plat stukje, prima om de gps te plaatsen met dubbelzijdigklevendetape ;)

De CD70 zit erin met dank aan Mark :jerry nu alleen nog zien te vinden hoe ik de stem kan wijzigen want is nu in het duits en vraagt om een talen cd en die heb ik niet alleen benelux navigatie cd

Terug
Naar boven