• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CD70 NAVI geen updates meer!!

Ik had dit onderwerp ook bij de modellen onder Zafira staan. Maar hoort hier waarschijnlijk beter thuis:

Mijn Zafira B uit 2010 heeft het CD70 NAVI navigatiesysteem. Toen een aardige cent voor betaald, maar ideaal! Ingebouwd en GPS start supersnel op. Hij weet direct waar je bent. Ook de verkeersinformatie wordt in de navigatie verwerkt en bij vertragingen worden alternatieve routes voorgesteld. Fijn systeem.

Echter…. De laatste update is uitgebracht in 2014 en dan merk je hoe snel het wegennet verandert. Op zoek naar een update kwam ik uit bij navigatie-software.com. Daar wist men te vertellen dat Opel AG was gestopt met het uitbrengen van updates. En dat al drie jaar nadat de laatste Zafira B in Nederland is verkocht. In Duitsland heeft men de Zafira B als Zafira Family nog langer naast de Zafira Tourer gevoerd.

Na een paar keer met de klantenservice te hebben gemaild en waar ik niet wijzer van werd (vertaalde en nietszeggende mails in slecht Nederlands) maar een brief geschreven. Uiteindelijk wist men te vertellen dat men niets verplicht is en dat het een kwestie van vraag en aanbod is. Er worden volgens Opel te weinig updates verkocht. Ik moest maar een TomTom op mijn dashboard plakken! En daar moet ik het mee doen. Eigenlijk schande voor een merk als Opel.

Hebben jullie oplossingen hiervoor?

Groet,
Christ

Terug
Naar boven