• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CD70 navi inbouwen

Vandaag is de CD70 met alle toebehoren binnengekomen. Nu heb ik enkele vragen. De radio zelf heeft aan de achterkant een blauwe en witte aansluiting. Er is een kabel die deze aansluitingen ook heeft, geen probleem dus met aansluiten. Echter heeft deze kabel aan de andere kant 2 ronde aansluitingen/pinnetjes, een groene en een bruine. Aan de kabel van de antennevoet zit een soort blokje aan met 3 ronde aansluitingen, 2xbruin en 1xgroen. Moet dit blokje soms eerst in de grote blok van je originele aanluiting gezet worden (van mijn huidige CD30) en daarna die 2 ronde pinnen erin??? Daarnaast zit er aan de kabel van de antennevoet nog een klein plat stekkertje met een aansluiting waarvan ik niet weet waar die komen moet. Iemand enig idee??

Greetz Roel met een C.

Foto0106.jpg

Foto0107.jpg

Foto0108.jpg

Foto0109.jpg

Foto0110.jpg

De witte die aan de achterkant van de radio komt is van de FM/AM, de blauwe is van de navi/GPS.

Leg die kabels eens lang uit en maak er dan een foto van. Zo kan ik niet zien hoe alles loopt.

Heb ze nog nooit los gehad bij de mijne dus kan het niet zo 1,2,3 zeggen.

De witte die aan de achterkant van de radio komt is van de FM/AM, de blauwe is van de navi/GPS.

Leg die kabels eens lang uit en maak er dan een foto van. Zo kan ik niet zien hoe alles loopt.

Heb ze nog nooit los gehad bij de mijne dus kan het niet zo 1,2,3 zeggen.

blauwe is gps en witte is radio ,

ik zal als ik jou was gewoon gps ontvanger gebruiken , kost 25 euro op mp , met deze antenne is de kans groot dat je ergens in je interieur beschadigd

blauwe is gps en witte is radio ,

ik zal als ik jou was gewoon gps ontvanger gebruiken , kost 25 euro op mp , met deze antenne is de kans groot dat je ergens in je interieur beschadigd

waarom zou je interieur beschadigen dan?

de antenne is toch een los gedeelte die jebovenop de auto monteerd. Is alleen een kwestie van de hemel er uit / c.q. aan een kant los maken ... en dan de oude verwijderen en nieuwe er in.

Zelfs Roel kan dat ! :angel

+ het feit dat je gps op het dak een beter bereik heeft dan op je dash !!

de antenne is toch een los gedeelte die jebovenop de auto monteerd. Is alleen een kwestie van de hemel er uit / c.q. aan een kant los maken ... en dan de oude verwijderen en nieuwe er in.

origineel gepost door speaker

Idd, zelfs ik kan dat!!!!

origineel gepost door speaker

Idd, zelfs ik kan dat!!!!

origineel gepost door astrahcdti

de kans vind ik zeer groot dat je het hemel niet weer 100% goed krijgt

Ik heb tig keer een hemel er uitgehaald ( en er weer ingezet ) en nooit problemen hoor , zeker niet in een station.

Maar hij kan ook de hemel aan 1 kant losmaken zodat ie er op die manier bij kan !

No problem ! king:

origineel gepost door astrahcdti

de kans vind ik zeer groot dat je het hemel niet weer 100% goed krijgt

Ik heb tig keer een hemel er uitgehaald ( en er weer ingezet ) en nooit problemen hoor , zeker niet in een station.

Maar hij kan ook de hemel aan 1 kant losmaken zodat ie er op die manier bij kan !

No problem ! king:

@astrahcdti wrote:blauwe is gps en witte is radio ,

ik zal als ik jou was gewoon gps ontvanger gebruiken , kost 25 euro op mp

Enig idee wat voor type antenne dit is ? Lees iets van Fakra Bleu oid ?

@astrahcdti wrote:blauwe is gps en witte is radio ,

ik zal als ik jou was gewoon gps ontvanger gebruiken , kost 25 euro op mp

Enig idee wat voor type antenne dit is ? Lees iets van Fakra Bleu oid ?

Allereerst mijn excuses voor het ophalen van een oud topic, maar dit lijkt mij de ideale plaats om mijn vraag te stellen. Kan iemand mij bevestigen dat wanneer zowel de CD70 navi als het cid van dezelfde wagen zijn, inderdaad geen op-com of tech2 nodig is om alles werkend te krijgen? Op de eerste pagina van dit topic is daar wat verwarring rond. Als ik dus de CD70 navi en het cid uit eenzelfde auto sloop kan ik hem zo inbouwen zonder dat er programmeerwerk nodig is? De boordcomputer enzo blijft dan ook allemaal werken? Momenteel heb ik een CD30 MP3 met gid en boordcomputer.

Allereerst mijn excuses voor het ophalen van een oud topic, maar dit lijkt mij de ideale plaats om mijn vraag te stellen. Kan iemand mij bevestigen dat wanneer zowel de CD70 navi als het cid van dezelfde wagen zijn, inderdaad geen op-com of tech2 nodig is om alles werkend te krijgen? Op de eerste pagina van dit topic is daar wat verwarring rond. Als ik dus de CD70 navi en het cid uit eenzelfde auto sloop kan ik hem zo inbouwen zonder dat er programmeerwerk nodig is? De boordcomputer enzo blijft dan ook allemaal werken? Momenteel heb ik een CD30 MP3 met gid en boordcomputer.

Moet wel afgemeld zijn. Indien niet. Kun je hem wel werkend krijgen als je opcom hebt en safetycode van apparaat. Hij moet natuurlijk wel communiceren met de res van de wagen (elektronica). Dus zonder meer te gebruiken, neen. Altijd programmeren/aanmelden

Terug
Naar boven