• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cd70 update / nieuwe navi

Ik denk dat het probleem aan 2 dingen ligt:

Mijn nero kennis. Ik heb ergens speed 2 geregeld maar dan nog is het branden na

Nog geen 2 minuten klaar.

Wellicht dus ik mijn laptopbrander en/of combi cd's.

De spotnet mensen: moet je dan bnl map in zijn geheel branden of enkel de 3 bestanden die

In deze map staan?

En het kan er ook niet aan liggen dat ik een update cd zou moeten draaien?

Je moet gewoon de image branden...

EDIT: Als het nog niet lukt moet je maar nog eens posten dan zal ik wel snel ff 'n handleiding maken.

@mastahjoost wrote:Ik denk dat het probleem aan 2 dingen ligt:

Mijn nero kennis. Ik heb ergens speed 2 geregeld maar dan nog is het branden na

Nog geen 2 minuten klaar.

Wellicht dus ik mijn laptopbrander en/of combi cd's.

De spotnet mensen: moet je dan bnl map in zijn geheel branden of enkel de 3 bestanden die

In deze map staan?

En het kan er ook niet aan liggen dat ik een update cd zou moeten draaien?

Je hebt mijn bericht gelezen? Lijkt me niet!? Die 3 bestanden zijn gerelateerd/ werken met CloneCD.

Probeer daarmee eens te branden op 4x speed.

CloneCD controleert eerst het .ccd bestand om informatie te verzamelen over het brandproces en brandt dan de image, gebruik makend van het .img en .sub bestand. .ccd-, .img- en .sub-bestanden moeten in dezelfde map staan op de harde schijf en moeten dezelfde prefix hebben (e.g. IMAGE.ccd, IMAGE.img, IMAGE.sub).

Als het goed is, OPGELOST,

Mede forummer heeft voor een klein bedrag een " goede " versie per post verstuurd.

ben reuze benieuwd of deze het doet.

Frustratie is er nog steeds aangezien ik het zelf niet voor elkaar kreeg :fy1

Oh wie kan mij helpen

Ik heb ook een cd70 als ik de cd spanje in doe en een adres in lloret de mar intoets blijft hij maar berekenen.

Wie kan mij vertellen hoe ik het moet doen dus van rotterdam naar lloret de mar.

Lijkt mij toch logisch dat ik de cd van spanje in doe of niet :hmmz

Maik

Op de CD voor spanje staan alleen de wegen uit spanje.

Je kunt proberen de cd met de hoofdwegen van europa te gebruiken en in spanje de cd voor spanje gebruiken.

Of beginnen met cd benelux dan cd frankrijk en dan spanje. Alleen zul je dan steden van die landen moeten instellen.

Kan iemand mij een (goede) link bezorgen om de file BNL_12_13.img te downloaden om mijn gps te updaten?

Alvast bedantk

Kris

Ik heb de file gedownload, rar bestand uitgepakt en de files die ik op de cd heb gebrand komen overeen met de versie van 2008-2009!

Toch geeft de gps een foutmelding "onbekende cd" wanneer ik de navigatie wil starten met de nieuwe cd???

Iemand een oplossing?

Dan heb je de verkeerde bestand gebrand of de cd is niet goed of je hebt de cd verkeerd gebrand. Gebruik poweriso. Die gebruik ik ook altijd en werkt perfect. Gebruik een verbatim cd, kwaliteit speelt een rol. De datum van die files kunnen overeenkomen, heb er nooit op gelet, maar om exact alles te zien moet je het openen met een hex editor dan kan je pas zien wat anders is.

Het is gelukt. Ik heb de cd op laagste snelheid gebrand.

De cd wordt nu wel herkend.

Ik heb de navigatie nog wel niet gebruikt maar dat zal (hopelijk) wel geen probleem zijn.

Bedankt allen voor de hulp!

Kris

ik heb de software ook binnengehaald maar zit een beetje in de war met hoe te branden??? Als je een IMG brand, kan je toch enkel de .img file selecteren? en ik heb 4 bestanden ... 1 .img van 229Mb, 1 .img van 1kb, 1 .ccd bestand en 1 .SUB bestand :swear

Ja ok, maar hoe moet ik dat dan branden??? Als je een img wil branden kan je toch maar enkel de .img bestanden selecteren om te branden? Wat dan met de .ccd .sub bestandjes???

Bij een CD70 werkt dat helaas niet, bij de CD70 is alles verdeelt omdat alles op een CD moet i.p.v een DVD.

Heb wel de Benelux voor je(2014-2015) Als je interesse hebt stuur me even een PM stuur ik je een download link.

Terug
Naar boven