• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cdr2005 vervangen voor cd30 mp3

Hallo,

In mijn vec zit een cdr2005 en wil graag de cd30 mp3 inbouwen, ik weet dat de aansluiting anders is en dat deze in de boordcomputer geprogrammeerd moet worden.

Is dit wel mogelijk?

Ik weet dat er vaker iets over gevraagt is maar kan nergens het juiste antwoord vinden.

Gr. Jules

Navi en dvd hoef ik niet, want dan moet ik ook het display aan veranderen, en die kostte zij me net te hoog :P

Dus voor de cd30 mp3 heb ik alleen z'n kabel nodig die van iso in de cd30 past.

En deze kan dan in de boordcomputer geprogrammeerd worden?

bij de cd30 moet je net zo goed het display en climate control unit veranderen (vandaar ook de opmerking van sw_reijnders), je stuurbediening gaat ook niet meer werken of moet vervangen worden voor een ander type.

de cdxx serie is heel anders dan de cdrxxxx serie.

dacht dat je daarvoor ook een ander stuk kabelboom achter je dashboard nodig was?

aangezien de cdxx geen iso meer heeft

ok ik d8 dat het display niet nodig was omdat ik al een gid schermpje erin heb zitten, en wat heeft de climate control er mee te maken?

de radio heeft een nieuw display nodig en de oude cc kan niet met het nieuwe display overweg. de cd30 is een canbus systeem en de cfr2005 niet, een groot verschil

wat je nodig hebt:

cd30mp3

display

kabelboom

climate control unit (als je cc hebt tenminste)

stuur met ander type bediening

origineel gepost door Spacejam

de radio heeft een nieuw display nodig en de oude cc kan niet met het nieuwe display overweg. de cd30 is een canbus systeem en de cfr2005 niet, een groot verschil

wat je nodig hebt:

cd30mp3

display

kabelboom

climate control unit (als je cc hebt tenminste)

stuur met ander type bediening

klopt helemaal , en als je hieraan toch ga beginnen zal ik voor de cd70 of de dvd90 gaan , kost moschien wel wat , maar is het zeker waard

ben toen de tijd ook overgestapt van cdr2005 na dvd90 navi

dankzij astragsi

zie link : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=103307&page=1#pid1528324

Ok bedankt voor de info. komt toch meer bij kijken dan ik dacht :(

Heb misschien een andere oplossing, laat het weten als ik uhm binnen heb.

Ok mijn andere oplossing is toch niet alles :(

Maar ik ga dus toch voor de Cd30mp3 omdat deze een stuk goedkoper is als een cd70, en ik gebruik zelde navi.

De afbeelding hieronder is dat z'n kabelboompje wat ik nodig heb?

86172.jpg

Je weet dan je voor de cd30mp3 net zo goed alles moet vervangen?

Die kabelboom is er enkel voor om een normale radio van een ander merk er op aan te sluiten. Je zult de kabelboom voor de cd30mp3 denk ik zelf moeten maken?? Maar daar kan astrahcdti je waarschijnlijk alles over vertellen. In Opel TIS 2000 kan je ook alle elektrische schema's vinden.

origineel gepost door Spacejam

Je weet dan je voor de cd30mp3 net zo goed alles moet vervangen?

Die kabelboom is er enkel voor om een normale radio van een ander merk er op aan te sluiten. Je zult de kabelboom voor de cd30mp3 denk ik zelf moeten maken?? Maar daar kan astrahcdti je waarschijnlijk alles over vertellen. In Opel TIS 2000 kan je ook alle elektrische schema's vinden.

simaan (simon) kan het ook.

die is ook behoorlijk handig in dat soort dingen.

Die staat ook veel op marktplaats:

Ik upload binnen een paar dagen foto's dan laat ik je een totaal ombouwing zien incl. stuur wat niet alleen maar de stuur is. Er komt helaas meer bij kijken wat meer geld kost:(

Terug
Naar boven