• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CDR600 pre out

joop1970

Woont hier bijna
Ik heb in mn auto origineel een cdr600 met cd wisselaar zitten.

Weet iemand of je hierop een of andere manier een pre out voor een versterker op kunt bouwen dmv wat solderen?

Ik vind het namelijk wel mooi staan in het interieur en het is nog een stevige radio. Die aftermarket zooi kraakt altijd als je op de knopjes drukt en het is net een disco.

Voordat ik aan een auto begon had ik zelfbouw speakers al hobby, daar weet ik wel het een en ander vanaf en solderen kan ik ook wel. Hoe zo'n radio precies werkt via een printplaat weet ik dan weer niet :jerry

Ik zal hem wel eens openschroeven, misschien is de opbouw gelijkwaardig aan de cd30 mp3?

viewtopic.php?f=28&t=145453

Misschien als je de links volgt kom je wel bij het juiste model maar inweze is het gewoon achter de volumeregeling of voor de interne versterkers een aftakking maken (eventiueel een ontkoppel condensator gebruiken). Een scoop of een simpele audio tracer kan je aardig op weg helpen om het juiste signaal te zoeken. Soms staat het ook op de print aangegeven of is het al voorbereid.

Kijk, dat is wel helemaal goud. Het zegt me nu allemaal niks maar ik zal me eens in gaan lezen. Bedankt!

Terug
Naar boven