• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Centraal topic: Banden en Velgen

origineel gepost door schuitje

heeft iemand toevallig ervaring met het verlagen van een c kadett c1?

ik wil de velgen 7.5 of 8j laten lassen (sr velgjes) en de auto 50-50 verlagen.

qua banden hoogte wil ik graag 55 of 60, hoelaag kan ik dan gaan ? loopt het niet aan dan als ik de auto 50-50 verlaag?

ik hoor het wel.

ik denk niet dat het gaat aan slepen, ik denk dat het zelfs iets lager kan, maar dit is geheel afhankelijk waar het hart van de velg komt te zitten

heb ook ooit sr velgen in die maat gehad. Alleen naar buiten verbreed. Ik heb hem ongeveer 80/75 verlaagd en ik denk dat je nog max. 3cm kan zakken. Maar daarmee valt haast niet te rijden. Zo breed komen ze ook niet uit de wagen. Met ATS classics krijg je meer problemen

187990410_6_iHeg.jpeg

Weet iemand hier misschien de uiterste maten van velgen die onder een Kadett GSI Cabrio met standaard wielkasten en vering passen? (ET waarde en J waarde)

K ben vandaag eens gaan informeren naar deze maten maar ik twijfel over de ET waarde die hij me gaf

hij gaf me de volgende maten: 6,5 J tot max 7 J ET 38 tot 46

Volgens mij komt die net overeen met de standaard 14" velgen :S

Ik heb mooie wielen voor mijn Corsa B gezien.

Kwa maten is alles in orde, enkel de ET waarde is 35.

Nou rijdt mijn vader rond met ET 42 en dat gaat goed.

Hoe kom ik van 35 -> 42 ? Spacers ertussen? hoeveel/breed

en waar het best te koop? Moet ik dan de bouten veranderen e.d.?

ik ben benieuwd, alvast bedankt!

Dit worden de mijne.

Keskin_KT4_silber_schw.jpg

Keskin kt4 voorkant gepolijst en de binnenkant van de spaken en het velgbed zijn zwart.

Maten: 9j 16" voor et 25 en achter et15

banden: hier ben ik nog niet over uit welke het gaan worden maar de maat wordt 215-40-16.

ik ben van plan nieuwe velgen te kopen voor mijn 4 deurs ascona b uit 1981 die +/- 40 mm verlaagd is

maar daar heb ik wat advies bij nodig

ik heb eens rondgekeken en vondt de OZ Adrenalina Black Diamond Cut, de BBS Le Mans en de OZ Canova Black Diamond Cut erg mooi

weet iemand iets wat past? hoeveel inch gaat eronder (bandjes mogen vrij plat zijn)? welke ET waarde? welke steek?

bij mij is voor een tijdje geleden band van de corsa er af gelopen. Nu blijkt dat er heel iets een slag in de velg zit. Weet iemand of dit gerepareerd kan worden? Wat kan ik hiermee?:hmmz

groeten Robert

origineel gepost door Robert Smit 8v

bij mij is voor een tijdje geleden band van de corsa er af gelopen. Nu blijkt dat er heel iets een slag in de velg zit. Weet iemand of dit gerepareerd kan worden? Wat kan ik hiermee?:hmmz

groeten Robert

Beetje l;aat misschien, maar je kunt ze het beste laten richten!

een vraagje, ik kan via via aan winterbanden geraken voor mijn opel astra G 1.7 cdti uit 2003.

dit zijn de gegevens:

De banden/velg zijn nieuw en hebben nog nooit ijs of sneeuw gezien.

Dunlop winter sport M2

4x 185/65/R15 radiaal op vierpuntsvelg.

vorige wagen: Astra 1.7 TD bj 2002.

steek van 100mm.

Normaal moet dit toch gewoon passen onder mijn wagen hé? Wie kan dit bevestigen :hmmz

[rquote=1781199&tid=18774&author=Tinuske]Weet iemand wat de steek / ET etc is van een originele velg van een Opel Omega?

thx[/rquote]

Omega-B:

Velg diameters: van 15 t/m 17inch

Steekwaarde: 110mm

aantal wielbouten: 5

Et waarden: Et30 t/m Et39

naafdiameter: 65.1mm

Willem

Terug
Naar boven