• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

centrale deurvergrendeling astra f

• Topic starter Topic starter JHR
  • Startdatum Startdatum
Kan jezelfs doen zonder de bedrading van de auto te verminken. Gewoon een extra stekker+kiekert regelen. De extra kiekert haal je de stekkerverbinding uit, alle draadjes van de extra stekker eraan solderen. En je hebt een soort adapter kabel :P

origineel gepost door syl-astra

heb al veel gezien met inbouwen van cv

maar deze wijze is nieuw voor me

waarom niet gewoon op de draden van de stekker gezet inplaats van in de kiekert

stel dat je kiekert kapot gaat moet je het weer over zetten

Heel simpel:

1. Ik hecht meer waarde aan mijn originele bedrading dan aan dat simpele kastje.

2. Één van de aansluitpunten die ik gebruik zit niet bedraad in de stekker.

3. Als het kastje stuk gaat weet ik voor 98 procent zeker dat het de thermische zekering is die makkelijk te vervangen is zonder een nieuw kastje.

4. Gebeurt het toch, dan zijn het maar 4 draadjes.

Hey mede-leden, interessant stukje. Ik ga ook eens op onderzoek of het fabrieks alarm erop zit. Het mechanische alarm (via deursleutel) doet het in het ieder geval niet. Ik heb zo een ruitbreuk sensortje en de rode led erop zitten.

Dan ook nog een pechje, kwam terug uit Finland en kwam erachter dat ik schade (lees deukje en lakschade) op mijn motorkap heb, en de dader ligt op het kerkhof en NEE, dat heb ik niet gedaan. Maar weer laten maken dan.

Ben nog steeds bezig om fotos (nog zonder de schade hahaha) zo te krijgen dat ik jullie mee kan laten genieten. Maarlukt nog niet zo erg.

groetjes

Marco

Terug
Naar boven