• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

centrale deurvergrendeling corsa b

Als je een kastje tegenkomt met de opdruk "KIEKERT" dan is dat de CV unit.

Of die links of rechts zit weet ik ff niet. Ik heb destijds een compleete CV+AB ingebouwd, omdat er geen "KIEKERT" in zat.

De kiekert zit achter de boordcomputer. Bij de rechtste voorstoel achter het rechterpaneel onder het dashboardkastje.

Als je een kastje tegenkomt met de opdruk "KIEKERT" dan is dat de CV unit.

Of die links of rechts zit weet ik ff niet. Ik heb destijds een compleete CV+AB ingebouwd, omdat er geen "KIEKERT" in zat.

Dankjewel. Wilde er vandaag aan werken, maar het regende heel vies. Dus even kijken of ik morgen na college even tijd heb :)

Dus je bedoelt dat kiekert hier zit?:

2dmgjyg.jpg

De kiekert zit achter de boordcomputer. Bij de rechtste voorstoel achter het rechterpaneel onder het dashboardkastje.

Nou heb dus dashboard eraf gehaald en kapje ook weg gehaald, maar ik zie niets terug van een kiekert..

hier foto's van onder dat kapje:

1z1z89l.jpg

kevqm0.jpg

Alleen dit kastje kon ik daar vinden:

4jwfat.jpg

waar kan ik dat kiekert kastje (cv unit) dan vindne?

Dankjewel. Wilde er vandaag aan werken, maar het regende heel vies. Dus even kijken of ik morgen na college even tijd heb :)

Dus je bedoelt dat kiekert hier zit?:

2dmgjyg.jpg

Heb de kiekert al gevonden, gelijk afstandsbedieningkastje aangesloten. Het werkt, nu nog even bezig met knipperlicht aansluiten. Wat een gedoe zeg (als je er geen verstand van hebt)

Nou heb dus dashboard eraf gehaald en kapje ook weg gehaald, maar ik zie niets terug van een kiekert..

hier foto's van onder dat kapje:

1z1z89l.jpg

kevqm0.jpg

Alleen dit kastje kon ik daar vinden:

4jwfat.jpg

waar kan ik dat kiekert kastje (cv unit) dan vindne?

Je hebt nog geluk dat je al CV hebt, anders had je ook nog de bedrading door de deuren moeten trekken.

Nu hoef je alleen ergens spanning te pakken. Meteen achter de accu zit een doorvoerrubber, maar die had je al gevonden zo op de foto te zien. De knipperdraden zitten dan weer onhandig aan de linkerkant achter het "schop-paneeltje". De bruine draden van de AB Unit kun je daar zo aan de bedrading bevestigen.

Ik dacht dat het de groen/witte en groen/zwarte kabels zijn.

Heb de kiekert al gevonden, gelijk afstandsbedieningkastje aangesloten. Het werkt, nu nog even bezig met knipperlicht aansluiten. Wat een gedoe zeg (als je er geen verstand van hebt)

Als er nog geen CV in zat had ik het wel door iemand anders laten doen :P Maar het was de groen witte en de zwart witte kabel (knipperlichtkabel). Maar bedankt!

Het is het gelukt, AB doet het inclusief knipperlicht. Alleen nu moet ik mijn transponder overzetten naar de nieuwe sleutel, waar moet die bevestigd worden? weet iemand dat?

Je hebt nog geluk dat je al CV hebt, anders had je ook nog de bedrading door de deuren moeten trekken.

Nu hoef je alleen ergens spanning te pakken. Meteen achter de accu zit een doorvoerrubber, maar die had je al gevonden zo op de foto te zien. De knipperdraden zitten dan weer onhandig aan de linkerkant achter het "schop-paneeltje". De bruine draden van de AB Unit kun je daar zo aan de bedrading bevestigen.

Ik dacht dat het de groen/witte en groen/zwarte kabels zijn.

Als er nog geen CV in zat had ik het wel door iemand anders laten doen :P Maar het was de groen witte en de zwart witte kabel (knipperlichtkabel). Maar bedankt!

Het is het gelukt, AB doet het inclusief knipperlicht. Alleen nu moet ik mijn transponder overzetten naar de nieuwe sleutel, waar moet die bevestigd worden? weet iemand dat?

Ik heb mijn klapsleutel opengehaald, maar zoals in de instructie wel getoond word is er bij mij geen plek om de transponder te plaatsen.

Hoe werkt dit precies? Moet de transponder in contact met het metaal zijn of gewoon in de buurt van de sleutel ofzo?

Anders kan ik m gewoon aan de binnenkant lijmen ofzo.

Terug
Naar boven