• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Centrale deurvergrendeling Corsa

Weet niet precies waar deze zit, maar je zou het op de ouderwetse manier kunnen proberen te vinden; draadjes volgen :P

Er zijn CV-systemen die een klik-geluid maken als je de auto open of dicht draait. Je zou hiernaar kunnen luisteren om de lokatie te vinden. Hierbij heb ik het niet over het klikgeluid in de deuren ;)

kiekert module zit achter het zijpaneeltje van de voeten aan de bijrijderskant.zit wel nog iets voor,dus je ziet hem niet meteen zitten.

universeel setje halen(module met a.b zonder motortjes)

en de module doorverbinden met de draden op de kiekert.

how to staat hiet op het forum met schema van de kleuren e.d.

dus welke draden je van de nieuwe module moet verbinden met de draden van de kiekert.

al 5 keer gedaan,allemaal gelukt,en werkt perfect.

2x corsa-b

2x astra-f

1xvectra-a

kiekert module zit achter het zijpaneeltje van de voeten aan de bijrijderskant.zit wel nog iets voor,dus je ziet hem niet meteen zitten.

universeel setje halen(module met a.b zonder motortjes)

en de module doorverbinden met de draden op de kiekert.

how to staat hiet op het forum met schema van de kleuren e.d.

dus welke draden je van de nieuwe module moet verbinden met de draden van de kiekert.

al 5 keer gedaan,allemaal gelukt,en werkt perfect.

2x corsa-b

2x astra-f

1xvectra-a

even opgezocht:

HOW TO KEYLESS ENTRY van SPY installeren:

Ik ben ervan uitgegaan dat je een corsa B hebt mét cv maar geen AB en vanaf 1996.

Heb helaas nu even geen plaatjes maar die post ik later even:

Benodigdheden:

1x moersleuteltje/dopsleuteltje maatje 7/8

1x torxsleutel maatje weet ik ff niet volgt later

1x kruiskopschroevendraaier

1x soldeerbout

1x electrosoldeer

1x afstriptang

krimpkousjes

100x geduld....

EERST JE ACCUPOLEN LOS!!!

Oke, je begint met het verwijderen van je dashboardkastje. Dit kan door middel van een kruiskopschroevendraaier. Er zitten 2 schroeven onderaan je kastje als deze dicht zit en 3 aan de binnenkant. LET OP!! IN je kastje in het midden zit ook een schroefje. Deze moet ook los. Eenmaal verwijderd ga je je "opbergplankje" verwijderen. Dit kan ook door twee schroefjes weg te halen. Deze zitten onderaan het plankje. Achterin rechts onder het plankje zit ook nog een grote plastieke dop die je met een schroevendraaier kan verwijderen.

Hierna begin je met het verwijderen van het opstaande zijkapje aan de passagierszijde onder het opbergplankje van je handschoenenvakje. Dit zijkapje valt ook het lipje van het opbergplankje in

Je moet hiervoor ook een schroefje uit de dorpel halen want deze zit eraan verbonden.

Hierachter als je het rubber of wat het ook is opzij schuift vindt je een zwart kastje welke met 2 moertjes vast zit. Haal deze los, dit is de kiekert. Staat op het kastje.

Hieraan zitten heel wat draden alsmede aan je SPY setje. Ik heb ze aangesloten door middel van ze kort op de kiekert vast te solderen.

TIP: Doe er eerst een krimpkousje omheen alvorens je gaat solderen... Verwarm na het solderen je kousje en deze gaat....krimpen

Dan sluit je het als volgt aan, dit zijn de draden van je setje:

oranje - niet gebruiken

Wit - massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)

geel sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)

oranje/zwart - niet gebruiken

wit/zwart - massa/min (Op de Carroserie maken)

geel/zwart - opendraad cv = Bruinwit bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)

zwart - Massa/min

Rood/zwart - eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt

Dikke rode draad - +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)

Smalle rode - sluitdraad ramen (Moet je een extra motortje voor hebben, heb ik niet aangesloten)

Bruin - knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap

Bruin - knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkap

Ik heb alle massa draden bij elkaar gezet en door mn rubbertje van mn carosserie richting de accuruimte geleidt en daar aan het boutje vastgemaakt voor de massa.

Nu kan je al contoleren of het geheel werkt. Wel eerst even de accu erop dan he...

Haal de accu weer los.

Verwijder je stuurkapjes. Dit zijn 3 boutjes onder aan de stuurkap en 2 kleine zwarte direct achter je stuur in het stuurkapje. Die zitten onder een afdekdopje.

Nu komt het irritante. Je moet die bruine draden van je setje richting het stuur brengen. Ik heb dit gedaan door eerst de radio te verwijderen en toen de draden achterlangs mn dashboard mn radioruimte in te leiden en vanaf door met mn rechterhand doorgeven naar mn linkerhand welke dan bij de stuurkolom is.

Nu zit je dus met 2 bruine draden die uit je stuurkolom steken.

Volgens het schema ga je ze dan vastmaken. Ik heb dit, omdat ik een beetje weinig ruimte had, gedaan door je knipperlichthendel los te halen en deze los te klikken. Je hebt dan allemaal plaatjes en als je goed kijkt zie je aan welke je ze kan vastsolderen(kijk waar de juiste draad op uitkomt). Tip, zet ze niet direct in het midden anders kan je m niet meer dichtklikken. Zet ze dus zo dicht mogelijk tegen t plastic aan.SLOOP JE PLASTIC NIET!

Zet je accu er weer op, controleer t hele setje en zet alles weer in omgekeerde volgorde vast!

T kastje heb ik achter mn dashboard vastgemaakt.

Fotoos volgen later indien nodig.

Succes klusserts!

Voor verdere info kan je nog even hier kijken

even opgezocht:

HOW TO KEYLESS ENTRY van SPY installeren:

Ik ben ervan uitgegaan dat je een corsa B hebt mét cv maar geen AB en vanaf 1996.

Heb helaas nu even geen plaatjes maar die post ik later even:

Benodigdheden:

1x moersleuteltje/dopsleuteltje maatje 7/8

1x torxsleutel maatje weet ik ff niet volgt later

1x kruiskopschroevendraaier

1x soldeerbout

1x electrosoldeer

1x afstriptang

krimpkousjes

100x geduld....

EERST JE ACCUPOLEN LOS!!!

Oke, je begint met het verwijderen van je dashboardkastje. Dit kan door middel van een kruiskopschroevendraaier. Er zitten 2 schroeven onderaan je kastje als deze dicht zit en 3 aan de binnenkant. LET OP!! IN je kastje in het midden zit ook een schroefje. Deze moet ook los. Eenmaal verwijderd ga je je "opbergplankje" verwijderen. Dit kan ook door twee schroefjes weg te halen. Deze zitten onderaan het plankje. Achterin rechts onder het plankje zit ook nog een grote plastieke dop die je met een schroevendraaier kan verwijderen.

Hierna begin je met het verwijderen van het opstaande zijkapje aan de passagierszijde onder het opbergplankje van je handschoenenvakje. Dit zijkapje valt ook het lipje van het opbergplankje in

Je moet hiervoor ook een schroefje uit de dorpel halen want deze zit eraan verbonden.

Hierachter als je het rubber of wat het ook is opzij schuift vindt je een zwart kastje welke met 2 moertjes vast zit. Haal deze los, dit is de kiekert. Staat op het kastje.

Hieraan zitten heel wat draden alsmede aan je SPY setje. Ik heb ze aangesloten door middel van ze kort op de kiekert vast te solderen.

TIP: Doe er eerst een krimpkousje omheen alvorens je gaat solderen... Verwarm na het solderen je kousje en deze gaat....krimpen

Dan sluit je het als volgt aan, dit zijn de draden van je setje:

oranje - niet gebruiken

Wit - massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)

geel sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)

oranje/zwart - niet gebruiken

wit/zwart - massa/min (Op de Carroserie maken)

geel/zwart - opendraad cv = Bruinwit bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)

zwart - Massa/min

Rood/zwart - eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt

Dikke rode draad - +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)

Smalle rode - sluitdraad ramen (Moet je een extra motortje voor hebben, heb ik niet aangesloten)

Bruin - knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap

Bruin - knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkap

Ik heb alle massa draden bij elkaar gezet en door mn rubbertje van mn carosserie richting de accuruimte geleidt en daar aan het boutje vastgemaakt voor de massa.

Nu kan je al contoleren of het geheel werkt. Wel eerst even de accu erop dan he...

Haal de accu weer los.

Verwijder je stuurkapjes. Dit zijn 3 boutjes onder aan de stuurkap en 2 kleine zwarte direct achter je stuur in het stuurkapje. Die zitten onder een afdekdopje.

Nu komt het irritante. Je moet die bruine draden van je setje richting het stuur brengen. Ik heb dit gedaan door eerst de radio te verwijderen en toen de draden achterlangs mn dashboard mn radioruimte in te leiden en vanaf door met mn rechterhand doorgeven naar mn linkerhand welke dan bij de stuurkolom is.

Nu zit je dus met 2 bruine draden die uit je stuurkolom steken.

Volgens het schema ga je ze dan vastmaken. Ik heb dit, omdat ik een beetje weinig ruimte had, gedaan door je knipperlichthendel los te halen en deze los te klikken. Je hebt dan allemaal plaatjes en als je goed kijkt zie je aan welke je ze kan vastsolderen(kijk waar de juiste draad op uitkomt). Tip, zet ze niet direct in het midden anders kan je m niet meer dichtklikken. Zet ze dus zo dicht mogelijk tegen t plastic aan.SLOOP JE PLASTIC NIET!

Zet je accu er weer op, controleer t hele setje en zet alles weer in omgekeerde volgorde vast!

T kastje heb ik achter mn dashboard vastgemaakt.

Fotoos volgen later indien nodig.

Succes klusserts!

Voor verdere info kan je nog even hier kijken

Terug
Naar boven