• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Centrale deurvergrendeling

Dominic, zou je mij in dit topic is een kleine beschrijving willen geven hoe jij te werk bent gegaan!?king:

er zit wel een beschrijving bij maar ik neem aan dat je hem zelf hebt geplaatst de module en dus ook weet welke kapjes je los moet halen:D welke draden je hebt moeten zoekken!,en waar deze zitten met het aantal schroeven enzvoort:D misschien een aantal foto's er bij(A)?king:

Alvast bedankt! groet normen!:wors

de module zat er al in dus daarvan weet ik niet zo veel.. ik heb het alarm er wel zelf ingeplaatst

en dat was ook niet zo heel moeilijk gelukkig..

de module zat er al in dus daarvan weet ik niet zo veel.. ik heb het alarm er wel zelf ingeplaatst

en dat was ook niet zo heel moeilijk gelukkig..

owke! alsnog bedankt! heb je zelf veel verandert aan je tieg?:D

Misschien iemand anders die een kleine beschrijving kan maken?:worsking:

Groet normen:D:D

owke! alsnog bedankt! heb je zelf veel verandert aan je tieg?:D

Misschien iemand anders die een kleine beschrijving kan maken?:worsking:

Groet normen:D:D

ik doe bijna alles zelf :afro

vind dat als je het bij de dealer het laat doen dat je echt teveel betaald

voor dingen die je zelf ook makkelijk kunt ;)

zal binnenkort is foto`s uploaden van me tig :D

ik doe bijna alles zelf :afro

vind dat als je het bij de dealer het laat doen dat je echt teveel betaald

voor dingen die je zelf ook makkelijk kunt ;)

zal binnenkort is foto`s uploaden van me tig :D

Oke doe dat maar is!:D

even terug op de klapsleutel sleutelbaarden,..

ik moet een nieuw setje sleutelbaarden bestellen., omdat de vorige dus net iets te kort waren.

En jij had dus ook een paar sleutelbaarden besteld op mbcarparts.com, die net zo lang waren dan je orginele sleutels vertelde jij?

ik ben van plan deze ook te bestellen maar, ik wou wel graag even weten of ze net zo lang zijn dan mijn sleutelbaarden die ik besteld heb

(die dus te kort waren) zodat ik zeker weet dat ik de juiste heb en niet 10 euro weggooi:D

ik heb de mijne is opgemeten met een elektronische schuif maat., en tussen de streep waren mijn sleutelbaarden: 41 mm,

hu46k2.jpg

blijkbaar moet die 43 of 44 mm zijn.

Als ze langer zijn dan 41 mm dan waag ik het er op, blijkbaar komt het wel persies, En

Mijn vraag was nu of je je eigen sleutelbaarden dominic even netjes zou willen opmeten, daar doe je me een groot plezier mee!

Alvast bedankt . Groet normen

Oke doe dat maar is!:D

even terug op de klapsleutel sleutelbaarden,..

ik moet een nieuw setje sleutelbaarden bestellen., omdat de vorige dus net iets te kort waren.

En jij had dus ook een paar sleutelbaarden besteld op mbcarparts.com, die net zo lang waren dan je orginele sleutels vertelde jij?

ik ben van plan deze ook te bestellen maar, ik wou wel graag even weten of ze net zo lang zijn dan mijn sleutelbaarden die ik besteld heb

(die dus te kort waren) zodat ik zeker weet dat ik de juiste heb en niet 10 euro weggooi:D

ik heb de mijne is opgemeten met een elektronische schuif maat., en tussen de streep waren mijn sleutelbaarden: 41 mm,

hu46k2.jpg

blijkbaar moet die 43 of 44 mm zijn.

Als ze langer zijn dan 41 mm dan waag ik het er op, blijkbaar komt het wel persies, En

Mijn vraag was nu of je je eigen sleutelbaarden dominic even netjes zou willen opmeten, daar doe je me een groot plezier mee!

Alvast bedankt . Groet normen

bij mij is het ook 41mm alleen denk ik dan dat jou sleutel zelf

bol loopt of iets dergelijks dat hij daarom niet past..

maar dat kan vanalles zijn...

mijn sleutel loopt onder vlak.

1296414684-410.jpg

1296414735-750.jpg

bij mij is het ook 41mm alleen denk ik dan dat jou sleutel zelf

bol loopt of iets dergelijks dat hij daarom niet past..

maar dat kan vanalles zijn...

mijn sleutel loopt onder vlak.

1296414684-410.jpg

1296414735-750.jpg

Owke wat raar.,

ik zou vamidag mijn orginele sleutel is ff samen met men sleutel baard op de foto zetten met de schuifmaat er bij., mss dat we dan achter het probleem kunnen kommen, vanavond ga ik even 2 spanningsregelaars aan mijn koplampen solderen! maar goed, mss dat ik toch binnen kort maar is ff een nieuw setje klapsleutels van spy moet halen, deze heb jij ook zag ik:D maar goed zag ze voor 39 euro op internet staan bij marktplaats logos en alles der bij maar goed..,! probleem is dan had ik dat ne zo goed van het begin of aan al kunnen doen:( weer 39 euro weg:( maar goed

Binnen kort Hardbass dus kan niet alte veel uitgeven:P haha!:angel

Groet bjorn!

Ps bedankt nog voor de duidelijke foto!!:D

Owke wat raar.,

ik zou vamidag mijn orginele sleutel is ff samen met men sleutel baard op de foto zetten met de schuifmaat er bij., mss dat we dan achter het probleem kunnen kommen, vanavond ga ik even 2 spanningsregelaars aan mijn koplampen solderen! maar goed, mss dat ik toch binnen kort maar is ff een nieuw setje klapsleutels van spy moet halen, deze heb jij ook zag ik:D maar goed zag ze voor 39 euro op internet staan bij marktplaats logos en alles der bij maar goed..,! probleem is dan had ik dat ne zo goed van het begin of aan al kunnen doen:( weer 39 euro weg:( maar goed

Binnen kort Hardbass dus kan niet alte veel uitgeven:P haha!:angel

Groet bjorn!

Ps bedankt nog voor de duidelijke foto!!:D

even dit topic weer omhoog gooien ik heb namelijk een vraag .

ik heb nu ook eens setje aangeschaft .

heb inmiddels van de kabeltjes 2 bomen gemaakt 1 voor de cv schakelaar .

en de andere is voor de voeding en de knipper lichte enz.

dus alle kabels van het kasje wat ik besteld heb heb ik via de handleiding kunnen benoemen .

netjes tapeje erom heen en een naam erop gezet.

maar nu heb ik un probleem waar ergens moet ik dit aansluiten ?

nu las ik een ander topic hoofd op het rem pedaal en dan naar boven kijken en dan zit daar het cv kasje .

en inderdaad daar zit een kastje :

2j2zviu.jpg

allen hier zitten 5 kabels en 2 amp mannetjes .

en aan het bedienings kastje zitten er 6 voor naar de cv .

de overgebleven kabels zijn voor :

alarm lichten .

koffer losser.

ramen omhoog.

gnd

en 12v power .

waar moet ik die allemaal ergens zoeken ? bij de zekerinen kast of moet ik dan ergens anders zijn ?

ik krijg morgen als het goed is een werkplaats handboek met schema .

maar kunnen jullie mij mischien alvast op gang helpen ?

Gr

Pascal

Wie kan me helpen?

Ik ben een alarm aant aansluiten, maar ik kan sommige kabels niet vinden.

Wie kan me zeggen waar het kastje zit van de cv en waar ik de signaaldraden van de knipperlichten kan vinden.

Alvast bedankt,

Stephan

even dit topic weer omhoog gooien ik heb namelijk een vraag .

ik heb nu ook eens setje aangeschaft .

heb inmiddels van de kabeltjes 2 bomen gemaakt 1 voor de cv schakelaar .

en de andere is voor de voeding en de knipper lichte enz.

dus alle kabels van het kasje wat ik besteld heb heb ik via de handleiding kunnen benoemen .

netjes tapeje erom heen en een naam erop gezet.

maar nu heb ik un probleem waar ergens moet ik dit aansluiten ?

nu las ik een ander topic hoofd op het rem pedaal en dan naar boven kijken en dan zit daar het cv kasje .

en inderdaad daar zit een kastje :

2j2zviu.jpg

allen hier zitten 5 kabels en 2 amp mannetjes .

en aan het bedienings kastje zitten er 6 voor naar de cv .

de overgebleven kabels zijn voor :

alarm lichten .

koffer losser.

ramen omhoog.

gnd

en 12v power .

waar moet ik die allemaal ergens zoeken ? bij de zekerinen kast of moet ik dan ergens anders zijn ?

ik krijg morgen als het goed is een werkplaats handboek met schema .

maar kunnen jullie mij mischien alvast op gang helpen ?

Gr

Pascal

Wie kan me helpen?

Ik ben een alarm aant aansluiten, maar ik kan sommige kabels niet vinden.

Wie kan me zeggen waar het kastje zit van de cv en waar ik de signaaldraden van de knipperlichten kan vinden.

Alvast bedankt,

Stephan

Terug
Naar boven