• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

chargertech / EDS

Ik heb hun ook is gemaild om onze vec te laten chippen..ging niet helaas!

Toch zou ik de vectra een chipkuur geven..:D

Ik kom vaak bij dat woonhuis langs voor me werk!

[rquote=1852227&tid=139581&author=botssiee]Ons pap heeft z'n insignia er vandaag laten chippen en hij was er zeer goed over te spreken. :)[/rquote]

Aantal pk s? Uitdraai heb je niet... maar hoe weet je dan het aantal extra pk`s dat de insignia heeft;)

[rquote=1852227&tid=139581&author=botssiee]Ons pap heeft z'n insignia er vandaag laten chippen en hij was er zeer goed over te spreken. :)[/rquote]

Aantal pk s? Uitdraai heb je niet... maar hoe weet je dan het aantal extra pk`s dat de insignia heeft;)

wat ik me afvraag is of je ook het motronic systeem van een omega/frontera a

op een 2.4 moter kunt chippen. En ook als deze is ingebouwd in een C-kadett of manta a in mijn geval

Dan zijn het wel ''goedkope'' pk's, maar op de testbank is ook wel een must vind ik met zulke

aanpassingen!

Better be safe, then sorry!!!!

wat ik me afvraag is of je ook het motronic systeem van een omega/frontera a

op een 2.4 moter kunt chippen. En ook als deze is ingebouwd in een C-kadett of manta a in mijn geval

Dan zijn het wel ''goedkope'' pk's, maar op de testbank is ook wel een must vind ik met zulke

aanpassingen!

Better be safe, then sorry!!!!

[rquote=1852279&tid=139581&author=nova....][rquote=1852227&tid=139581&author=botssiee]Ons pap heeft z'n insignia er vandaag laten chippen en hij was er zeer goed over te spreken. :)[/rquote]

Aantal pk s? Uitdraai heb je niet... maar hoe weet je dan het aantal extra pk`s dat de insignia heeft;)[/rquote]

Hij had standaard 220pk zou nu 240pk en op sport-stand 300 pk (500nm) moeten zijn, maar je weet het niet 100% zeker, omdat er geen testbank bij zit.

Ik heb mijn astra bij eds gechipt + downpipe en zat op de testbank 10pk onder het aangegeven aantal pks wat hij zou erbij zou moeten krijgen.

Maar al met al hij is toch ondanks die 10pk minder behoorlijk snel ;) hij heeft wel z'n 430N/m wat aangegeven was.

Het zal er denk ik net aanliggen waarom je hem chipt, echt de streef naar een aantal pk's of zoals ons pap die vond de insignia 2.0 turbo 4x4 gewoon veelste sloom en inhoudend rijden (weegt ook een 1700kg).

Hij rijd nou ook een stuk soepeler

Ik heb het bij mij gedaan vooral omdat ik hem te traag vond met hogere toeren, maar het probleem is nu een beetje dat me turbo wat later echt inkomt, waardoor ik hem met lagere toeren weer net wat te sloom vind. :hmmz

Misschien toch nog eens kijke of een andere dump valve dat weer goed kan maken

[rquote=1852279&tid=139581&author=nova....][rquote=1852227&tid=139581&author=botssiee]Ons pap heeft z'n insignia er vandaag laten chippen en hij was er zeer goed over te spreken. :)[/rquote]

Aantal pk s? Uitdraai heb je niet... maar hoe weet je dan het aantal extra pk`s dat de insignia heeft;)[/rquote]

Hij had standaard 220pk zou nu 240pk en op sport-stand 300 pk (500nm) moeten zijn, maar je weet het niet 100% zeker, omdat er geen testbank bij zit.

Ik heb mijn astra bij eds gechipt + downpipe en zat op de testbank 10pk onder het aangegeven aantal pks wat hij zou erbij zou moeten krijgen.

Maar al met al hij is toch ondanks die 10pk minder behoorlijk snel ;) hij heeft wel z'n 430N/m wat aangegeven was.

Het zal er denk ik net aanliggen waarom je hem chipt, echt de streef naar een aantal pk's of zoals ons pap die vond de insignia 2.0 turbo 4x4 gewoon veelste sloom en inhoudend rijden (weegt ook een 1700kg).

Hij rijd nou ook een stuk soepeler

Ik heb het bij mij gedaan vooral omdat ik hem te traag vond met hogere toeren, maar het probleem is nu een beetje dat me turbo wat later echt inkomt, waardoor ik hem met lagere toeren weer net wat te sloom vind. :hmmz

Misschien toch nog eens kijke of een andere dump valve dat weer goed kan maken

Terug
Naar boven