• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cheungy.Astra.F.GSI.Turbo Laatste Update..!! Staat Te koop

Dus gewoon standaard verdeelbak zonder modificaties? Ik heb de voering op de koppelingslamellen gezien toen mijn auto weer in elkaar zat maar heb er een hard hoofd in dat het zaakje alles vol kan houden bij 400pk :hmmz

Als dat wel zo is dan trek ik na het plaatwerk mijn motor er uit en word het Evo400 ipv 310.

origineel gepost door noc

origineel gepost door InjectTheVenom

origineel gepost door noc

nice :thumbup

hoeveel heb je hiervoor betaald bij vmax (mag via u2u);)

Dan mag je gelijk wel even door naar Gema Motorsport voor een verdeelbak upgrade.. denk niet dat ie 160pk en 220Nm meer leuk gaat vinden of iemand moet me zeggen dat dit geen probleem is :o

In england rijden er sommige rond met 400pk en tussenbak blijft heel.

Ze vervangen wel elke 5000 km de olie van de tussenbak.

Hoi mensen! :D

Weer een update... heb gisteren krukaslagerschalen aangepast voor de olie aanvoer van me bodemsproeiers..

img2037m.jpg

img2056k.jpg

img2059n.jpg

Gelijk de krukas gemonteerd...

img2063l.jpg

img2069t.jpg

Krukas is ook gebalanceerd..

img2072p.jpg

img2073c.jpg

img2069t.jpg

Z20let oliepomp gemonteerd... kwam alleen achter dat ik verkeerde keering had (moet van week even goeie bestellen)

img2075d.jpg

img2077a.jpg

Weer een update..!!

Wössner + Geert666 drijfstangen gemonteerd

img2088qa.jpg

img2098t.jpg

img2092s.jpg

img2110v.jpg

img2115r.jpg

img2116h.jpg

img2118n.jpg

Zo ziet er weer een stuk beter uit allemaal... moet nog wat onderdelen bestellen en me kop weg brengen om na te laten kijken zo dra dat binnen is kan ik weer verder...!

gr Cheungy

Sw16v: Arp bouten voor krukas vind ik nog niet zo erg nodig... maar ze kunnen nog altijd erin :D

Noc: Ik heb geen idee hoeveel compressie verhouding ik straks ga rijden... zou ik uit moeten rekenen maar die kerel van v-max zei als je anders half Z20let koppaking rijdt kan ik verlopig mee doen...

Ja Ja Is weer tijdje geleden!!

Ben sinds vandaag weer bezig geweest met het blok onderblok ziet helemaal in elkaar nu de kop nog en alles erom heen... foto update's komen morgen!!

Foto's!!! :D

Zeef, Carter en kop gemonteerd!

img2325u.jpg

img2329r.jpg

img2331v.jpg

img2335rz.jpg

img2338a.jpg

img2344c.jpg

img2352l.jpg

img2353a.jpg

img2354s.jpg

Van de week ga ik me even bezig houden met de caterventilatie aanpassing..!

Nou ik zit in een schuur waar toevallig geen andere bouten waren :P dit was even een tijdelijk oplossing!! is onder tussen verandert!

origineel gepost door gsi-maffia

Hey die olieaanzuigbuis die je gemonteerd hebt.. is die ook van een Z20let..

bij mijn motor hebben ze toen van de c20let buis en de z20let buis , 1 buis moeten maken..

ik dacht ook dat de Z buis aangepast moest worden?

Sorry dat ik zo laat reageer maar de olie aanzuigbuis is zo goed... er is een stuk in gekort dus hij moet nu goed zijn :D

Hans Thanks! zal ik doen morgen weer even er mee verder heb weer wat onderdeeltjes binnen..

Wordt een leuk blokje....

Ik heb mijn carterventilatie gebeure in de kleppendeksel iets anders gedaan, heb alleen een plaatje laten zitten voor de aansluitingen. De rest is weg. (zo stond het op een engels forum)

Mischien maakt het allemaal geen verschil, maar vanwaar die 2 gaten daar?

Volgens mijn was dat voor het weg laten lopen van olie die daar blijft liggen (dat het niet mee gezogen wordt naar je inlaat) aan in mijn ogen als je het open laat krijg je spat olie die misschien mee gezogen wordt en dit idee komt btw ook uit engeland dus ik zou niet weten wat goed is!!

eyyy

mooi project heb je lopen:D

Mag ik vragen waar je die turbo vandaan hebt? ikzelf zoek ook zo'n en heb er goed geprijsd gevonden bij turbo-profi maar die halen vaak hun druk niet.

Laat je die kopermoeren zo zitten van de turbo? Veek mensen zeggen dat die het niet houden ivm hitte.

Veel suc6:)

gr maikel

Terug
Naar boven