• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Chevrolet Classic nog steeds een Corsa B ?

Andre_Ede

Woont hier bijna
Zou dit nu nog steeds in basis een Corsa B sedan zijn?

2014-ChevroletClassicAdvantage-Brazil-10.jpg

classic_2015-1.jpg

Chevrolet-Classic-2014-interior.jpg

De deuren zijn in ieder geval ook gelijk. En als ik me niet vergis, het voorscherm en de spiegels ook.

Als ik het goed begrepen heb is het inderdaad een Corsa B al spreekt men in Brazil over de Corsa G1 en G2

Corsa G2

Hatch (2002-)

Corsa Hatch VHC/1.8 (2002-2003)

Corsa Hatch Joy (2004-2008)

Corsa Hatch Maxx (2004- )

Corsa Hatch Premium (2004-2009)

Corsa SS Super Sport (2006-2009)

Sedan (2002-)

Corsa Sedan VHC/1.8 (2002-2003)

Corsa Sedan Joy (2004-2008)

Corsa Sedan Maxx (2004-2009)

Corsa Sedan Premium (2004-)

Pickup Montana (2003-2011)

Montana Conquest (2003-)

Montana Off-Road (2003-2005)

Montana Sport (2003-)

Montana Arena (2010-)

Daar mee is het bijna de langst geproduceerde Opel ontwikkeling

Naast deze hebben we natuurlijk ook nog de Selta en de Prisma ook nog steeds in productie .

En dan ook nog de Suzuki Fun.

Celta

Chevrolet_Celta

Prisma

prisma-3g.jpg

@basss27 wrote:

Exact dezelfde indeling als een Corsa B. Komt allemaal exact overeen. Ook een bekend 8 klepper blokje.

Wat me opviel toen ik in Mexico was, dat ze daar ook met veel grotere motoren geleverd werden. Ik heb ze zien rijden met 1.8 en zelfs 2.2 achterop. Ik ga er wel vanuit dat dat allemaal 8-kleppers waren.

@TedMechanic wrote:@basss27 wrote:

Exact dezelfde indeling als een Corsa B. Komt allemaal exact overeen. Ook een bekend 8 klepper blokje.

Wat me opviel toen ik in Mexico was, dat ze daar ook met veel grotere motoren geleverd werden. Ik heb ze zien rijden met 1.8 en zelfs 2.2 achterop. Ik ga er wel vanuit dat dat allemaal 8-kleppers waren.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie dit filmpje... Welk blok zou als basis gebruikt zijn denk je?

De 1.4 EcoFlex andere motoren zijn er niet meer leverbaar voor deze Corsa.

Dat deze Corsa erg kaal is was te verwachten, het is de één na goedkoopste auto in Brazil, alleen een afgeleide van de Fiat Uno is nog net iets goedkoper.

Inderdaad ook een 1.8 met 102pk maar niet meer leverbaar

@TedMechanic wrote:@basss27 wrote:

Heb er vorig jaar ook zat gezien... niet in Playacar, maar zat in de binnenlanden.

(ben je toevallig vrachtwagen-chauffeur, en heb je een blonde vriendin???)

Terug
Naar boven