• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Chevy Monza Sedan (Opel Corsa B) Update

Ik zal het uiteindelijk allemaal wel een keertje uitzoeken hoe is dit best kan doen/laten doen.

Financieel ziet het er momenteel niet zo rooskleuring uit dus ga ik als tijdelijke oplissing maar de tankdop goed dichtkitten zodat er momenteel geen vocht meer binnen kan lopen (hopen dat dat helpt). en mss de rest in de de rode menie zetten.

Ik wacht eigenlijk liever niet met zo een dingen, maar ik heb ook al roest gemerkt aan de achterste raam dus die zou er mss ook beter eens uitgaan en de dorpels zijn ook een beetje gaar... dus zou ook alles liefst in 1 keer doen....

Hier nog even een update van de verlaging.

IMG_6297.jpg

IMG_6299.jpg

De kat kwam ook even goeiedag zeggen, ze past ook nog bij de auto ook :agent

IMG_6301.jpg

Mooi op z'n wielen staat ie nu idd wel,

maar het rijd eigenlijk voor geen meter. :P

Zit vanvoor op m'n schokdempers te rijden, die geven niet veel meer mee, en achter schiet er ook niet veel meer over.

Een op zoek gaan naar een goeie schroefset mss.

Als iemand iet weet ,laat maar weten (met papier liefst voor hier in België (verplicht hier))

Auto is dus ondertussen terug van de carrosier.

De grootste rotte plekken zijn eruit nu, dus kan der terug een paar jaar tegenaan (hopelijk :hmmz )

Ondertussen steekt de servo er ook al in, is wel een goeie verbetering, maar da doen ik dus nooooooit meer zonder het hele blok eruit te halen. Da was een van de grootste prutsjobkes dat ik ooit heb gedaan... Vooral omdat die airco leiding in de weg liggen tot en met. :cry

Anyway, hierbij wa fotokes van de vorderingen tot nu toe:

IMG_8057.jpg

IMG_8056.jpg

IMG_8059.jpg

IMG_8058.jpg

En ook nog een kleinigheid in huis gehaald.

Alhouwel ik denk dat de veren toch net wat te kort gaan zijn. Verschil dat ik meet het origineel is 10 cm:hmmz

IMG_8102.jpg

Welk merk is dit, wat koste het ?

Blijft een leuke wagen om te zien :D

Mooi dat de roest plekken aangepakt zijn :thumbup

Ik stond dus op punt om m'n verlagingssetje te passen op de auto toen ik nog een paar leuke dingetjes ben tegen gekomen.

Hier de rotte stukken er al uitgeslepen:

IMG_8114.jpg

Aan den andere kant is het ook wat rottig maar ni zo extreem... wel de bevestiging van de schokdemper heeft daar wat geleden, maar nog ni doorgerot.

Toen de bumper eraf kwam...

IMG_8115.jpg

IMG_8113.jpg

:protest: :protest: :protest:

Nu ben ik dus wel heeeeel zeker da die vanachter een accident heeft gehad en zo wa rap rap hebben "gerepareerd".

Wss een volledig nieuwe achterplaat steken...

Alle corsa's willen daar rotten hoor, heeft ie niet persee een ongeluk voor gehad te hebben...

Kijk maar eens op de engelse forums, daar rot het nog een stuk harder lijkt het wel.

origineel gepost door yungjojo9

En ook nog een kleinigheid in huis gehaald.

Alhouwel ik denk dat de veren toch net wat te kort gaan zijn. Verschil dat ik meet het origineel is 10 cm:hmmz

IMG_8102.jpg

Verlagings veren zijn meestal veel korter dan orgineel dat wil niet zeggen datie ook 10 cm lager word

origineel gepost door Fearless

Alle corsa's willen daar rotten hoor, heeft ie niet persee een ongeluk voor gehad te hebben...

Kijk maar eens op de engelse forums, daar rot het nog een stuk harder lijkt het wel.

Ok, dat wist ik niet, maar toch ben ik zeker dat die een accidentje heeft gehad... :P

Toen ik het interieur eruit heb gestript heb ik nog glasscherven gevonden, vermoedelijk van het achterraam, want deze was eens opnieuw geplaatst geweest...

en voor die veren, ik weet het dat ze wss de auto geen 10cm gaan verlagen... ik vermoed eerder iets van een 6cm, maar das eigenlijk nog wat teveel voor mij, had liever iets van een 3-4 cm.

Kwam dit interesante Topic tegen.

Heeft geen vervolg meer sinds medio 2010,

Is de Monza ophouden te bestaan ? overleden dus ?

Terug
Naar boven