• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Chip op maat: hoever kan je gaan?

Altijd leuk de antwoorden:P Ik zei: Stel

Op mijn X20XEV ga ik geen turbo zetten, vroeg me meer af hoe ver je kan gaan met een chip op maat.

Het antwoord: Ver, heel ver, al kan hij dan bij montage van een turbo deze niet regelen, dan heb je daar die mooie Apexi AVC-R voor.

Als ik meer vermogen wil wordt het een X30XE en niets anders

ja nou op die stel heb je antwoord toch ?!?! :)

Een vrij programmeerbaar systeem is natuurlijk altijd makkelijker even bij te programmeren.

En als je het juiste systeem kiest heb je ook nog een partij extra optie's tov het orginele management.

Maar ja met de orginele ecu kun je echt wel ver gaan.

ja nou op die stel heb je antwoord toch ?!?! :)

Een vrij programmeerbaar systeem is natuurlijk altijd makkelijker even bij te programmeren.

En als je het juiste systeem kiest heb je ook nog een partij extra optie's tov het orginele management.

[rquote=1862004&tid=141760&author=corsaboy]ja nou op die stel heb je antwoord toch ?!?! :)

[/rquote]Ik heb inderdaad mijn antwoord!

Vrij programmeerbaar is mooi maar denk ik alleen zinvol bij zware modificaties, in alle andere gevallen kan je volstaan met een goede chip op maat. Mijn droom is al jaren een x30XE in mijn Astra F GSI, maar is er door omstandigheden nog steeds niet gekomen.

[rquote=1862004&tid=141760&author=corsaboy]ja nou op die stel heb je antwoord toch ?!?! :)

[/rquote]Ik heb inderdaad mijn antwoord!

Vrij programmeerbaar is mooi maar denk ik alleen zinvol bij zware modificaties, in alle andere gevallen kan je volstaan met een goede chip op maat. Mijn droom is al jaren een x30XE in mijn Astra F GSI, maar is er door omstandigheden nog steeds niet gekomen.

Een prima streven zo'n 3 liter v6, echter in standaard trim minder vermogen / gelijk koppel aan een phase 2 c20let (265pk / 330nm).

Dus ja.... persoonlijk zou ik als je voor vermogen en enzo gaat een turbo erin bouwen. Dat gaat ook een stuk makkelijker in een Astra.

En ja ik ken beide motoren (3.0 V6 in een Vectra en een clet in de Corsa).

Een prima streven zo'n 3 liter v6, echter in standaard trim minder vermogen / gelijk koppel aan een phase 2 c20let (265pk / 330nm).

Dus ja.... persoonlijk zou ik als je voor vermogen en enzo gaat een turbo erin bouwen. Dat gaat ook een stuk makkelijker in een Astra.

En ja ik ken beide motoren (3.0 V6 in een Vectra en een clet in de Corsa).

Ik wil een V6 en al heel lang. Ik rij 30.000km per jaar en daar vind ik een V6 beter voor geschikt ;)

Wat verbruik betreft verwacht ik met mijn rijstijl niet veel meer verbruik ten opzichte van de X20XE die er nu in ligt. Jerremy en Wim-V6 kunnen dat wel beamen.

Ik wil een V6 en al heel lang. Ik rij 30.000km per jaar en daar vind ik een V6 beter voor geschikt ;)

Wat verbruik betreft verwacht ik met mijn rijstijl niet veel meer verbruik ten opzichte van de X20XE die er nu in ligt. Jerremy en Wim-V6 kunnen dat wel beamen.

[rquote=1888489&tid=141760&author=ANJO TOL]euhh V6 3,0 Calibra der in .. kan net 1 op 10 halen !! de 2,5 was toch minder dorstig .. :D[/rquote]Zware voeten? :P

[rquote=1888489&tid=141760&author=ANJO TOL]euhh V6 3,0 Calibra der in .. kan net 1 op 10 halen !! de 2,5 was toch minder dorstig .. :D[/rquote]Zware voeten? :P

Terug
Naar boven