origineel gepost door Spacejam
dit is niet de soort powerbox die jij bedoeld svdk20.
powerbox die McKaamos bedoeld is zoiets:
Geen box die de waardes aanpast van de ecu
Dat is inderdaad wat ik bedoel
origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door boukekoppejan
Hey,
Maar heeft chiptunen ook enigszins zin bij vrijwel standaard blokken, enig wat anders is, is de air intake (powerfilter)
mzzl
Ik zag dat je mij ook al een mail hebt gestuurd.
Chiptuning voor jouw auto zou je met een standaard motor 6 a 8 pk brengen.
Het is net wat verwacht je ervan,het is een 16v dus hij zal niet ineens onderin harder gaan optrekken.
Daarom zijn mensen die een 8v tunen vaak eerder tevreden omdat onderin extra vermogen word gehaald.
Zelfde dat sommige mensen erg te spreken zijn over diesel powerboxen hier krijg je onderin meer trekkracht mee.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik hem niet chiptunen,ik zou het geld fijn sparen.
Ook de mantzel powerbox en andere aanpassingen,ze brengen zeker wel verschil,maar het is het geld allemaal niet waard.
Dus zou mij het geld mooi besparen.
Het is idd maar net waar je geld aan uit wil geven.
Een ander motorblok er in hijsen is vaak goedkoper en geeft veel meer PK's, maar voor sommige mensen is het de sport om zoveel mogelijk uit het standaard blok te halen.
Als je het toch wil doen, maak dan geen keuzes en doe het allemaal. Leg dan grof geld neer en zet een Mantzel Powerbox of een variant van DBilas er op, leg een dikkere uitlaat onder je auto (Groep N of Groep A systemen in RVS zijn altijd leuk) inclusief sportkat en spaghetti spruitstuk. Een sportfiltertje kan er dan ook nog wel van af.
Laat de wagen daar na chiptunen om het maximale potentieel van de nieuwe onderdelen te benutten, en dan heb je iets waar je serieus iets van merkt
origineel gepost door boukekoppejan
Hey,
Maar heeft chiptunen ook enigszins zin bij vrijwel standaard blokken, enig wat anders is, is de air intake (powerfilter)
mzzl
Chiptunen heeft eigenlijk alleen echt zin op een motor waar meer potentieel in zit. Denk aan motoren met turbo's er op. Er kan dan gespeeld worden met overboost waardes waardoor er meer druk opgebouwd wordt.
Een turbodiesel blok kan je op die manier al snel voorzien van een PK of 30 extra. Blokken zonder turbo waar je met alleen een chip meer als 10PK extra uit haalt zijn behoorlijk schaars.