• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Chiptuning 2.2DTi

Hi forummers,

Heeft er iemand ervaring met het chippen van een 2.2DTi ?

Wil de mijne ook gaan chippen maar weet nog niet bij wie.....

Greetz Comfortcruiser

Ik begrijp dat je daar tevreden over bent....

Maar.... Heb je ook `n 2.2 DTi? Heb je voor en na de tuning gerolt? Is je ECU uitgelezen?

En waarom is jou keuze op EDS gevallen?

Greetz Comfortcruiser

ik zou het verhaal maar eens lezen van Hans Vledder.

Die heeft in zijn topic ook een uitgebreid verhaal geschreven over EDS.

En die heeft ook een 2.2dti.

origineel gepost door opel-limbo

Ik heb sinds kort een 1.9 cdti 120pk en twijfel ook of ik hem wil laten chippen.

Heey, ik heb dezelfde als jou.. en heb me laten vertellen dat dat bij onze (de 120 pk,8 klepper) er max 23pk extra uit te halen is, terwijl bij de 2.2 diesel dit 50pk extra zou zijn. Bij de 1.9 150 pk gaat er wel 50 pk bovenop.

Morgen weten dat we het zeker want dan wordt het even voor me gevraagd bij EDS :D

Greetz,

Eric, met een C

origineel gepost door Edvries

Heey, ik heb dezelfde als jou.. en heb me laten vertellen dat dat bij onze (de 120 pk,8 klepper) er max 23pk extra uit te halen is, terwijl bij de 2.2 diesel dit 50pk extra zou zijn. Bij de 1.9 150 pk gaat er wel 50 pk bovenop.

Morgen weten dat we het zeker want dan wordt het even voor me gevraagd bij EDS :D

Greetz,

Eric, met een C

De 120pk 8 klepper (Z19DT) gaat naar 160pk.

2.2dti met 125 pk naar 155pk. En de Z19DTH met 150 pk naar 200pk.

origineel gepost door sfr

origineel gepost door Edvries

Greetz,

Eric, met een C

De 120pk 8 klepper (Z19DT) gaat naar 160pk.

2.2dti met 125 pk naar 155pk. En de Z19DTH met 150 pk naar 200pk.

Weet jij ook hoe dat zit met het koppel van mijn Vec? Ik moet zeggen dat ik het af en toe vervelend vind als je van de 1 naar de 2 schakelt en je zit nog net in het zogenaamde turbo-gat. Bij ca. 1800 tpm komt de turbo erbij en dan gaat het lekker snel.

Groet Roel

ben ook bij eds geweest zeer tevreden over hier zie maar

chikenbud
[/URL]

Hi all,

Mooie curve... zie wel een klein dippie bij rickytt3 rond de 2400rpm :(

Ik vraag me af of er bij EDS ook naar de max turbo druk wordt gekeken en max inspuiting voor jou specifieke turbo. Waarop wordt de max op getuned ?? Ik hoop niet op de LMM want als die afzwakt wordt het roeten like h3ll...

Dit is allemaal te zien in Tech II op OP-com neem ik aan tijdens de rol of een proefrit......

Zie dit uiteraard niet als commentaar of dat ik twijfels heb over welke tuner dan ook, maar heb iet wat ervaring met het tunen van de VAG TDI motoren... wat vroeger (lees 5 a 6 jaar geleden) puur een kwestie was van copy paste in de ECU.... Wat mij dus aanspreekt is het tunen op maat (wat jij dus wilt)....

Graag hoor ik meerdere ervaringen en uiteraard voor mij specifiek de 2.2DTi. :thumbup

Thnks all...

Greetz Comfortcruiser

origineel gepost door DCAT

geen roet bij mij maat:wub

Das goed nieuws dan dude....

Maar kan je wat meer vertellen over hoe en wat?

Is je auto ook uitgelezen tijdens de tuning?

Wat is de max turbo druk en brandstof inspuiting voor een 2.2DTi? Wordt dat uberhaupt besproken met je ?

Is het flash and go of een chippie met jou wensen?

Ik weet het ... zijn een hoop vragen maar ben wel erg benieuwd....

Greetz Comfortcruiser

Thnks Eric!!!

dats de info waar ik op wacht...

Zelf twijfel ik over Bullpower in Dronten.... ook voor en na de tuning op de bank met een chip op maat iso OBD

" flashen "

dank again...

Greetz Comfortcruiser

Die van mij, 1,9 CDTI, is gechipt van 120 naar 150 PK. Geen roet te zien maar wel een lekker soepele en sterke motor. Volgens is hij bij EDS gedaan, weet het niet helemaal zeker want de eerste eigenaar had dit laten doen. Heb wel de CD erbij waar de data opstaat.

Goed vergelijkings materiaal heb ik eigenlijk ook niet, ja de 2.2DTI met 125PK die ik hiervoor had. Deze 1.9 is vooral krachtige maar bovendien veel soepeler dan de 2.2 was..

origineel gepost door DCAT

mm weet het niet zouden het geen verkoopstrucjes zijn van cyclone:hmmz

Kweet het niet .... lees er erg weinig over.

Lees btw ook weinig over het chiptunen van de Y22DTR

Schijnt dat de meeste tuners het "nog niet" kunnen/aandurven.

Momenteel zie ik maar 2 adventeerders nl DigiTecCarTuning in Gouda en Bullpower in Dronten....

En dan EDS in Germany

Greetz Comfortcruiser

origineel gepost door comfortcruiser

Lees btw ook weinig over het chiptunen van de Y22DTR

Schijnt dat de meeste tuners het "nog niet" kunnen/aandurven.

Momenteel zie ik maar 2 adventeerders nl DigiTecCarTuning in Gouda en Bullpower in Dronten....

En dan EDS in Germany

Greetz Comfortcruiser

Bij EDS krijg je de optie EGR/NO EGR, ik heb no egr genomen. Dan staat ie gewoon altijd ' uit' Voorts kun je bij de volgende weliwaar duitse tuners terecht voor je Y22DTR;

EDS Fahrzeugtechnik

Dbilas Dynamics

Klasen motorsport

Project Opel

En waarschijnlijk zijn er nog wel een paar....

@DCAT, wat was de KM stand van jou Vec ten tijde van je bzoek aan EDS?

Het is een opmerkelijk verschil in koppel tussen jullie twee motoren, wat mij dan opvalt is dat de omgevingstemperatuur z'n 10 graden scheelt.

Safe driving Jurgen.

Terug
Naar boven