• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Chiptuning 2.2DTi

NO-EGR

Betekend dit dat de EGR nooit meer gebruikt?.

Is erg handig bij het vervuilen van de wervelkleppen bij een Z1.9DTH.

Dus ook geen melding etc meer?. Dit is wel een interresante optie.

Ik heb net ook een vectra C 19cdti 120 pk aangeschaft!

Hoe kan ik kontroleren of deze al gechipt is?

Ik ben van een astra G 16 16v naar de diesel gegaan en ik vind de diesel zoveel power hebben dat ik me afvraag of deze al gechipt is?

maat van mij heeft een signum 3.0 v6 diesel sjieke bak maar rij hem zo verloren :wors en moet zeggen hij kan er echt niet om lachen

origineel gepost door jraaf

origineel gepost door comfortcruiser

Lees btw ook weinig over het chiptunen van de Y22DTR

Schijnt dat de meeste tuners het "nog niet" kunnen/aandurven.

Momenteel zie ik maar 2 adventeerders nl DigiTecCarTuning in Gouda en Bullpower in Dronten....

En dan EDS in Germany

Greetz Comfortcruiser

Bij EDS krijg je de optie EGR/NO EGR, ik heb no egr genomen. Dan staat ie gewoon altijd ' uit' Voorts kun je bij de volgende weliwaar duitse tuners terecht voor je Y22DTR;

EDS Fahrzeugtechnik

Dbilas Dynamics

Klasen motorsport

Project Opel

En waarschijnlijk zijn er nog wel een paar....

@DCAT, wat was de KM stand van jou Vec ten tijde van je bzoek aan EDS?

Het is een opmerkelijk verschil in koppel tussen jullie twee motoren, wat mij dan opvalt is dat de omgevingstemperatuur z'n 10 graden scheelt.

Safe driving Jurgen.

ik denk dat het ergens rond de 145000 km was

Kan je EGR ook via TECH II gesloten worden? Of is een plaatje een optie ...... Uiteraard voor de Y22DTR :P

Binnekort ga ik ff mailen met Bullpower als er weer munten zijn. ;)

Heb ook een stukje op `t Saab forum gelezen, schijnt met dezelfde engine rond te rijden, kan daar niemand vinden die een Y22DTR heeft gechiptuned, daarnaast lees ik wel veel over boxen voor de 2.2 DTi.

Al dit tunen van `n Y22DTR schijnt te maken te hebben met de fuelpomp..16 PSG ofzoiets....

Greetz Comfortcruiser

Terug
Naar boven