• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

chiptuning zafira a

rensie73

Post weinig
ik zoek een leuk adresje waar ik mijne zafira kan laten tunen

geen powerbox of zo maar een herschrijving van de software

liefst dichtbij de belgische grens want ik ben van heusden-zolder in belgie

zou wel een betrouwbaar bedrijfje moeten zijn hé, geen prutsers

nee nee zeker niet

maar omdat de zafira toch een zware en logge auto is zou ik hem een klein beetje omhoog willen halen

gewoon om wat vlotter te kunnen vertrekken aan de vele rondpunten, schilpaden , kruispunten, ...

2.0 dti 100 pk van 2004

op kapaza en marktplaats staan er verschillende , maar ik denk dat er daar ook tussen staan die ....

prijzen gaan van 199 tot 299 euro

mailtje terug gehad van die tuning firma

deze motor met dit bepaald type van brandstofpomp is niet te chippen

Mensen

Chip tuning heeft alleen zin als je een turbo motor hebt, voor een aspiratische motor heeft dit zeer weinig effect anders dan je een hogere brandstof rekening krijgt en een zeer geringe vermogen winst.

De kosten wegen niet op tot de vermogen winst.

Het klinkt allemaal veelbelovend maar je zal teleur gesteld worden, als je een aspiratische motor meer vermogen wilt geven moet je meer lucht in de cilinders krijgen en een hogere compressie verhouding hebben in combinatie mer een hooger octaan gehalte,

Dan pas krijg je resultaat.

Vergeet de chip tuning.

CS

origineel gepost door cloguk

Mensen

Chip tuning heeft alleen zin als je een turbo motor hebt, voor een aspiratische motor heeft dit zeer weinig effect anders dan je een hogere brandstof rekening krijgt en een zeer geringe vermogen winst.

Het klinkt allemaal veelbelovend maar je zal teleur gesteld worden, als je een aspiratische motor meer vermogen wilt geven moet je meer lucht in de cilinders krijgen en een hogere compressie verhouding hebben in combinatie mer een hooger octaan gehalte,

Vergeet de chip tuning.

CS

Octaan gehalte?

origineel gepost door cloguk

Mensen

Vergeet de chip tuning.

CS

Als jij mij uit kunt leggen wat een aspiratische motor is?

Je zwamt in allerlei topics dat je er zoveel verstand van hebt! Maar een aspiratische motor? :wtf Of bedoel je toevallig een atmosferische motor?:jerry

De groeten!

Terug
Naar boven