• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

chiptuning ??

origineel gepost door Spacejam

Het ligt er aan wat voor 120pk variant je hebt een 8v of een 16v een 8v kan vaak tot de 150pk en een 16v tot de 180pk

Er is geen 120 PK 16 klepper en de 150 PK versie kan bij EDS tot wel ruim 200 PK opetuned worden.

de 120pk 8 klepper (de enige die er is) kan tot wel 160 pk worden opgetuned bij EDS

origineel gepost door speaker

origineel gepost door Edvries

ik ga ook, weet alleen nog niet wanneer.. op zich wel een goede aanbieding nu voor 350...

mss kunnen we volgend jaar samen gaan !

Heb jij 160pk en ik 200pk ! :P

Met die 350 euro vind ik de stap een stuk minder groot ineens. Ik kan Suus nu ook overtuigen van het nut ( welk nut ) en de prijs !! king:

Volgens mij ben ik veel te voorzichtig met het laten chippen van mijn C.Gewoon denken:het kan geen kwaad:hmmz

origineel gepost door speaker

ik ga ook, weet alleen nog niet wanneer.. op zich wel een goede aanbieding nu voor 350...

mss kunnen we volgend jaar samen gaan !

Heb jij 160pk en ik 200pk ! :P

Met die 350 euro vind ik de stap een stuk minder groot ineens. Ik kan Suus nu ook overtuigen van het nut ( welk nut ) en de prijs !! king:

volgend jaar ...duurt me te lang eerlijk gezegd..wil binnen nu en voor mijn grote vakantie.. wil zeker als ik op vakantie ga die 160 erin hebben.. tot wanneer is die aanbieding..?

Het ligt er aan wat voor 120pk variant je hebt een 8v of een 16v een 8v kan vaak tot de 150pk en een 16v tot de 180pk

Er is geen 120 PK 16 klepper en de 150 PK versie kan bij EDS tot wel ruim 200 PK opetuned worden.

de 120pk 8 klepper (de enige die er is) kan tot wel 160 pk worden opgetuned bij EDS

zoek maar op de Z19DTJ(heb er zelf ook één) maar ik weet niet of die ook in de vectra is geleverd. Dacht het ook af en toe. In de Astra h is ie sowieso geleverd.

origineel gepost door jraaf

origineel gepost door janneman vectra c

Kan je er daar ook met nederlands of engels uit te voeten, ik kan namelijk geen woord duits en dat lijkt me een beetje lastig.

Ik kwam er toevallig in de buurt vanwege mijn werk en dacht ik ga effe kijken, die man legt alles zo goed mogelijk uit in engels of duits maar je kan op de site zien wat er kan met je vec.

En het is nu natuurlijk mooi geprijstking:

Jan

Hey Jan, veel plezier man. Maak je een verslagje? Met mijn 2 ton op de teller heb ik elke dag weer een hoop fun met de rechter voet. Als je de 3 op de terugweg neemt kun je flink doorrijden. Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik kreeg 'm daar tot boven de 230 op de teller. Ben nog steeds erg tevreden over EDS.

Safe driving Jurgen:cool:

Ik weet niet of die 230 verstandig is met snelheidsindex T op mijn wintersloffies:hmmz

Jan

Moet je dit soort dingen nog officieël doorgeven aan je verzekeraar of rdw? of krijg je er geen problemen mee als je wordt aangehouden en ze komen er achter dat je auto er nogal wat pktjes bij heeft.

Ging wel wat de ronde over de zogenaamde Lease auto's met Groene labels..

Deze mogen niet gechipped worde ivm uitstoot... bijbehorende lagere bijtellings tarieven, deze werden dan ontdoken, en pleeg je belasting fraude, en dat mag niet, (mag nog minder als moorden zelfs!!)

Verder is het van geenerzins belang, motortype is gelijk, en voertuigsoort blijft gelijk, belasting voor eigen auto blijft gelijk.

Van buiten zie je het niet..

Willem

Moet je dit soort dingen nog officieël doorgeven aan je verzekeraar of rdw? of krijg je er geen problemen mee als je wordt aangehouden en ze komen er achter dat je auto er nogal wat pktjes bij heeft.

Alles blijven ontkennen!! ;)

Officieel moet je alles opgeven aan het RDW en Verzekering...

maar goed, hoe moeten ze hier achter komen dan??

Willem

origineel gepost door jraaf

Kan je er daar ook met nederlands of engels uit te voeten, ik kan namelijk geen woord duits en dat lijkt me een beetje lastig.

Ik kwam er toevallig in de buurt vanwege mijn werk en dacht ik ga effe kijken, die man legt alles zo goed mogelijk uit in engels of duits maar je kan op de site zien wat er kan met je vec.

En het is nu natuurlijk mooi geprijstking:

Jan

Hey Jan, veel plezier man. Maak je een verslagje? Met mijn 2 ton op de teller heb ik elke dag weer een hoop fun met de rechter voet. Als je de 3 op de terugweg neemt kun je flink doorrijden. Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik kreeg 'm daar tot boven de 230 op de teller. Ben nog steeds erg tevreden over EDS.

Safe driving Jurgen:cool:

Ik weet niet of die 230 verstandig is met snelheidsindex T op mijn wintersloffies:hmmz

Jan

moet je ook niet in de winter doen jan

dat zijn dingen voor je zomer bandjes ;)

zoek maar op de Z19DTJ(heb er zelf ook één) maar ik weet niet of die ook in de vectra is geleverd. Dacht het ook af en toe. In de Astra h is ie sowieso geleverd.

In de vectra ligt geen z19DTJ. Alleen maar een Z19DTL en een Z19DTH

inderdaad, in de Vectra is de Z19DTJ niet geleverd, alleen in de astra-H.

in de vectra:

Z19DTL: 100pk 1.9CDTi 8V

Z19DT: 120pk 1.9CDTi 8V

Z19DTH: 150pk 1.9CDTi 16V

Z30DT: 180pk 3.0 V6 CDTi

Astra-H:

Z13DT Z13DTJ: 80pk 1.3 CDti 16V

Z17DTL: 80pk 1.7CDTi 16V

Z17DTH: 100pk 1.7CDTi 16V

Z19DT: 120pk 1.9CDti 8V

Z19DTJ: 120pk 1.9CDTi 16V (Chipbaar naar 200pk EDS)

Z19DTH: 150pk 1.9CDTi 16V

Willem

Vandaag EDS gebeld. Misschien kan ik zaterdag nog terecht!!! Dat hoor ik morgen. Hoop dat ik er verstandig aan doe om mijn blokkie op te waarderen!!! Huidige KM-stand 120500.

Greetz Roel met een C

origineel gepost door opel-limbo

Vandaag EDS gebeld. Misschien kan ik zaterdag nog terecht!!! Dat hoor ik morgen. Hoop dat ik er verstandig aan doe om mijn blokkie op te waarderen!!! Huidige KM-stand 120500.

Greetz Roel met een C

Bij mij staat er 210DKM op en die moet ook nog naar de 200pk hoor, maakt niks uit !

Greetz Roel met een C

T apparaat is nog niet eens ingelopen joh, gaat helemaal goed komen!! :thumbup

Willem

Greetz Roel met een C

Hee Roel ik ben er om 10 uur zie ik je misschien daar wel:wors

Jan

Greetz Roel met een C

Hee Roel ik ben er om 10 uur zie ik je misschien daar wel:wors

Jan

Jan, wellicht zien we elkaar, ik ga dadelijk EDS bellen.

Greetz Roel

Terug
Naar boven