• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

choke wisselen

GS2.6

Post vaak
Om van handmatische naar elektrische te gaan;

Hoe wordt dit gedaan, gewoon dat specifiek onderdeel van een ander carb. met elektr. choke omzetten of hoe?

Had even niet gedacht dat dat belangrijk was.

Het gaat deze keer om een 1.2 ohv of ohc (corsa a) (het is carb. maar hij kon mij niet zeggen wat voor motor). Is van iemand die ik ken, die van de handmatische choke af wilt.

Niet aan beginnen, Zo'n Hadchoke is echt :angel :angel :angel :angel

Vergeleken bij de meeste Automatische Choken, welke meestal een :puke :puke :puke werking hebben...

Gewoon zonde..

1.2ohv in een kadett-E gereden met handchoke, had dat ding nauwelijks nodig...

Willem

Inderdaad, ik ben blij dat ik een handchoke heb in m'n Corsa. Toen het laatst zo vroor was de eerste keer in een jaar dat ik de choke nodig had om te starten.

Normaal choke ik echt nooit. Rijdt die nog zuiniger ook.

Dat weet ik, ik wil ook niet zonder, zeker niet met lpg!

Maar wat heb ik nodig om het bij die persoon te doen (gewoon een carb. erop zetten die het heeft..?)

Carb erop zetten die het heeft, als die passend te vinden is tenminste, aangezien alle OHV's met handchokes geleverd zijn).

Willem

Terug
Naar boven