• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Choppen

Tigra-Black

Post weinig
NU eens een tijdje zitten denken en kom nu wel met een mooi idee :wub

Het dak van de Tig gaat er af ............................

En komt dan 5 tot 7 cm lager weer terug :wtf

Wie o wie heeft er afbeeldingen van? of wie kan er heel goed fotosjoppen?

Ben wel heel benieuwd hoe het er uit ziet als je dat zou doen met een Tig

idd google weet eigenlijk niets te vinden :swear

En cabrio is leuk en mooi gemaakt van eerste model maar daar rijden er dus al van rond :)

Ik zal de komende tijd maar eens de vrouw des huizes warm gaan maken dat ik hobby ruimte moet hebben en nog een tweetal tigra's hahahahahahaaa

Als je het gaat doen, en het is gelukt, stuur me effe PB'tje want dan wil ik ook wel haha :thumb :wors

Leuk idee, maar als je het gaat uitvoeren, loop je wel tegen een aantal problemen aan.

Ik heb dit namelijk eens uitgezocht voor mijn Astra Coupé nadat ik een Ford A had gechopt met een vriend.

Daar hadden we het glas zelf op maat gesneden, het was toch allemaal recht.

Bij moderne wagens (zoals jouw Tigra) is is alles echter dubbel gekromd en moet je dus ramen op maat laten maken en dat is erg duur.

Of je moet de mazzel hebben een raam van een andere wagen te vinden wat overeenkomt met de 'chop' die je wilt uitvoeren en dan kun je mogelijk de dakrand en parafaanplaat aanpassen op dat raam, ook niet erg makkelijk. Voor de Astra Coupé kon ik toen echter geen geschikte ruit vinden.

idd google weet eigenlijk niets te vinden :swear

En cabrio is leuk en mooi gemaakt van eerste model maar daar rijden er dus al van rond :)

Ik zal de komende tijd maar eens de vrouw des huizes warm gaan maken dat ik hobby ruimte moet hebben en nog een tweetal tigra's hahahahahahaaa

@RISL het is ook maar een hesenspinsel van me ;)

ik heb ook nog niet gekeken naar de bolling van de voorruit want inderdaad die zou wel eens aardig verkeerd uit kunnen komen. De zij raampjes lijkt mij niet zo'n probleem en de achterraam kan van onderaf worden ingekort.

Maar eerst maar eens zien dat ik een betaalbare ruimte kan vinden om te kunnen beginnen ;) daarna stromen de ideeen wel binnen hahahahahahahaaaa Tigra Chop met V6 erin :wub

Als je het gaat doen, en het is gelukt, stuur me effe PB'tje want dan wil ik ook wel haha :thumb :wors

Vergeet niet als je de achterruit aan de onderzijde gaat inkorten dat dan de zijkanten van de ruit wellicht nog wel redelijk zullen aansluiten. Maar aan de achterzijde van de ruit zul je een gapend gat krijgen van een aantal centimeters.

En ik weet niet hoe lang je bent, maar de binnenruimte van een tigra is al beperkt. 6cm het dak laten zakken dan zit je met je kruin het plafond te aaien.

Gaaf idee, maar of het haalbaar is?? (ook budgetair gezien)

Leuk idee, maar als je het gaat uitvoeren, loop je wel tegen een aantal problemen aan.

Ik heb dit namelijk eens uitgezocht voor mijn Astra Coupé nadat ik een Ford A had gechopt met een vriend.

Daar hadden we het glas zelf op maat gesneden, het was toch allemaal recht.

Bij moderne wagens (zoals jouw Tigra) is is alles echter dubbel gekromd en moet je dus ramen op maat laten maken en dat is erg duur.

Of je moet de mazzel hebben een raam van een andere wagen te vinden wat overeenkomt met de 'chop' die je wilt uitvoeren en dan kun je mogelijk de dakrand en parafaanplaat aanpassen op dat raam, ook niet erg makkelijk. Voor de Astra Coupé kon ik toen echter geen geschikte ruit vinden.

@Maus010 wrote:En ik weet niet hoe lang je bent, maar de binnenruimte van een tigra is al beperkt. 6cm het dak laten zakken dan zit je met je kruin het plafond te aaien.

Dan moet je dus je stoel mee laten zakken ;)

@RISL het is ook maar een hesenspinsel van me ;)

ik heb ook nog niet gekeken naar de bolling van de voorruit want inderdaad die zou wel eens aardig verkeerd uit kunnen komen. De zij raampjes lijkt mij niet zo'n probleem en de achterraam kan van onderaf worden ingekort.

Maar eerst maar eens zien dat ik een betaalbare ruimte kan vinden om te kunnen beginnen ;) daarna stromen de ideeen wel binnen hahahahahahahaaaa Tigra Chop met V6 erin :wub

@RISL wrote:@Maus010 wrote:En ik weet niet hoe lang je bent, maar de binnenruimte van een tigra is al beperkt. 6cm het dak laten zakken dan zit je met je kruin het plafond te aaien.

En de achterklep verlengen ivm het inkorten van het dak ;)

Vergeet niet als je de achterruit aan de onderzijde gaat inkorten dat dan de zijkanten van de ruit wellicht nog wel redelijk zullen aansluiten. Maar aan de achterzijde van de ruit zul je een gapend gat krijgen van een aantal centimeters.

En ik weet niet hoe lang je bent, maar de binnenruimte van een tigra is al beperkt. 6cm het dak laten zakken dan zit je met je kruin het plafond te aaien.

@Maus010 wrote:En ik weet niet hoe lang je bent, maar de binnenruimte van een tigra is al beperkt. 6cm het dak laten zakken dan zit je met je kruin het plafond te aaien.

@RISL wrote:@Maus010 wrote:En ik weet niet hoe lang je bent, maar de binnenruimte van een tigra is al beperkt. 6cm het dak laten zakken dan zit je met je kruin het plafond te aaien.

En de achterklep verlengen ivm het inkorten van het dak ;)

@spooky26 wrote:hoe lang ben je zelf dan? dat kan ook nog verschillen heh :thumbup

Qua lengte is het niet het probleem, ongeveer 1.75 dus da gaat wel passen ;)

Maar niemand die ff een fotosjopje kan maken? ik heb zelf dat programma nie.................

Terug
Naar boven