@Boskje wrote:Sorry Henk, ik wist niet dat je ze in "productie" ging nemen.
Ik heb het er laats nog met de tuner van mijn crossauto
over gehad om ook een te bouwen. Als opel man is het wel
interessant ,maar de kosten niet.
Geeft niet, kan je ook niet weten, dat zijn zaken die op de achtergrond spelen en nog niet echt openbaar zijn gemaakt.
Verder: het zijn prijzige motoren, maar interessant voor mensen die deze motor echt (heel graag) willen hebben en daarbij de kosten onbelangrijker vinden.
@hillclimber16V wrote:@Henk : jammer dat je geen info meer wil leveren voor de zelf bouwers maar succes met de zaken.
Misschien willen er mensen wel onderdelen via jullie aanschaffen???
Plannen liggen niet alleen in complete motoren, maar ook onderdelen en toegevoegde onderdelen zoals kleppendeksels, spruitstukken e.d. , een aantal onderdelen zijn niet of moeilijk te krijgen en daarin willen we ook een alternatief bieden wat beter en goedkoper is. De afgelopen paar jaar zijn we er uitgebreid mee bezig geweest om er een betrouwbaar concept van te maken, alleen de prijzen moeten nog berekend worden.
Daarbij willen we een opbouw van de kosten per max. vermogen maken zodat niet elke motor onnodig duur wordt. Laten we eerlijk zijn, een motor die 200 pk levert hoeft niet zo duur te zijn dan eentje die 300pk moet leveren.
Zoals ik dus zei wil ik hem zelf gaan bouwen en zoek ik dus wel stap voor stap alles uit.
Er is wel één en ander te vinden op het net voor de aanpassingen.
Je moet ook niet altijd alles geloven wat in het rond gezegd word en dus zelf kijken wat er te doen staat.
Het blijft wel een achtergrond project die ik rustig aan wil gaan doen.
Ivan
Prima dat je hem zelf wil bouwen en je slaat de spijker op z'n kop, er staat veel, maar veel ook niet en andere kleine dingen zijn weer niet bekend.
Het probleem is, als hij stuk gaat en goed stuk, dan ben je een hele berg geld kwijt. Ik heb veel zien sneuvelen en veel mensen hebben duur leergeld betaald voordat ze eindelijk het kunstje onder de knie hadden of de handdoek in de ring gooiden.
Heel goed dat je het rustig aan doet, in dit geval, doe je het overhaast zie je net die kleine dingen over het hoofd. Wij zijn ook al vanaf 2008 bezig de boel goed te bekijken en al ging dat dus wel tussen alle rally's en andere werkzaamheden door.