• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes

@lenn0 wrote:Ik weet niet wat het precies doet met het karakter van het blok, maar er zijn er hier wel die je dat kunnen vertellen denk ik. Is vast wel eerder gedaan.

Wat doe je nu met je inlaat?

Ik heb zelf inmiddels alles liggen, 3 liter buis ingekort en gelast, grote gasklep (68mm ofzo) luchtmassameter van een c30se (ook 68mm ongeveer)

Verder aansturing van 2.0, gele injectoren, 3 bar brandstofdrukregelaar erop.

Heb Rik Ophuis z'n oude 180pk 2.2 cih setup min of meer gecopieerd, maar dan met standaard zuigers en niet zo'n wilde nokkenas. (2.0E)

Ben benieuwd of het een beetje wil rijden. :)

Ik heb de inlaat in de hoek gegooit, en ga waarschijnlijk met webers rijden. Ik krijg ze zondag, ben erg benieuwd.

Het zijn alleen 40-ers, en dat lijkt me wat aan de kleine kant. Maar het is maar voor een jaar of 2,3, en wil er niet te veel geld in stoppen.

Maarre 180 pk uit een 2.2........hoe/wat in godsnaam?

@lenn0 wrote:@lenn0 wrote:Nog een vraagje:

Ik heb een manta gsi 2.0e kabelboom wat aan de voorzijde bij het injectiegebeuren 3 dezelfde stekkers heeft.

1 bruin

1 zwart

1 geel

er zijn 3 dingen waar ze op passen, de halve maan klep, een temp. sensor met groot goudkleurig zeskant, en een temp sensor met blauwe aansluiting.

Kan iemand me vertellen welke stekker waar hoort?

Niemand?

Ik heb er toevallig een foto van gemaakt, want anders had ik het zelf ook niet meer geweten :???:

imag0464c.jpg

Bedankt kerel, is me dat ook gelijk duidelijk! :thumb

Maar over die setup, de 180 pk zal ik echt niet halen, maar ik bedoel dat ik Rik Ophuis z'n oude trouwe 2.2 opstelling en tips zoveel mogelijk heb toegepast, met ongeveer het enige verschil dat hij met omega zuigers en een wilde nokkenas 180 pk haalde.

Er staat veel over geschreven in dit topic: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=138235 en in zijn eigen topic in het ascona gedeelte.

Wel interessante info vond ik. (bij deze Rik bedankt :thumb )

Dat ga ik met standaard zuigers (stuk lagere compressie) en een 2.0E nok helaas niet scoren, maar het rijd vast wel lekker. Krijgt in elk geval genoeg lucht binnen.

T is jammer dat ze 45mm webers niet bepaald weggeven, anders had ik het zo aangepakt.

Ik weet trouwens niet wat interessanter zou zijn, "de wat kleine" 40mm carburateurs of met 3 liter inlaat en de hele mikmak... Ben er opzich wel niewsgierig naar. :hmmz

Terug
Naar boven