• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CIH 2.2: Koppeling maakt veel herrie, hoe?

2000

Woont hier bijna
Ik maak er maar een apart topic van, want ik kom er niet uit.

Zoals een hoop hier weten ben ik van mijn zeer veel olie verbruikende 2.4 naar een opgevoerde 2.2 gegaan. Ik krijg de afstellingen niet goed. Het is een 2.2 met een 2.0 injectie systeem, met een 2.2 injectiehuis. Ander nokkenas, gesmede zuigers, kop: geen idee. Het probleem is het volgende: Hij rijd/start perfect maar bij gelijk blijvende toeren, onder de 3000, bokt de kadett. Ik krijg het er niet uit.

Probleem: bokken onder de 3000 toeren, en stinkt erg naar onverbrandde benzine.

Gedaan:

-Ander nokkenas geplaatst, ik ben gegaan van een op244 naar een op214. Ik dacht dat het hier in zat, maar merk geen verschil. (heb 'm dus waarschijnlijk voor niet gekocht :swear )

-Andere bedrading geprobeerd....niets

-Andere ontsteking ....niets

-Alle ontsteking posities geprobeerd .......niets

-Andere LMM: Loopt totaal anders, maar bokken blijft, dus ......niets

-Andere temp sensor: ....niets

-Andere ecu ....niets

-Andere benzinepomp relais ....niets

-Andere nokkenas timing ....niets

-Vacuum vervroeging er af ....niets

-Andere bougies ......niets

-Compressie getest, 4x13 bar .....niets

-Koudestart injector los gehaald ......niets

-Andere benzinedruk regelaar ......niets

-Ontstekings sensor nagemeten/vergeleken met andere ......niets

-Injectiedraadboom nagemeten ......zo goed als niets

-Spanningen gemeten ......niets

-Ontstekings module gemeten/vergeleken ....niets

-Alle waardes van injectie gemeten ......niets

-Vacuum van drukregelaar getest .....niets

-Retourleiding door geblazen ......niets

-Ontstekingstrompet vervangen .......niets

-Injectoren gecheckt op lekkage .......niets

Heeft iemand nog suggesties?

Voor de rest lig ik er helemaal uit, en moet zeggen dat het "mijn kadett is mijn hobby" gevoel al enige tijd weg is. Ik heb de kadett regelmatig nodig, maar met dat bokken en ál het gesleutel is de lol er wel een beetje vanaf.

Hmmmz, vandaag weer even gekeken, en er verdwijnt koelvloeistof. Zou dit het kunnen verklaren? Hij lekt niet, dus de koppakking is dan het meest voor de hand liggend. Maar waarom meet ik dat niet met een compressie meting. Zou de rijke lucht dan komen door een slechte verbranding? Waarom zie ik dat dan niet aan de bougie kleur.

pfff, morgen maar de kop eraf, en hopen dat dat het eindelijk is.

Hmmmz, vandaag weer even gekeken, en er verdwijnt koelvloeistof. Zou dit het kunnen verklaren? Hij lekt niet, dus de koppakking is dan het meest voor de hand liggend. Maar waarom meet ik dat niet met een compressie meting. Zou de rijke lucht dan komen door een slechte verbranding? Waarom zie ik dat dan niet aan de bougie kleur.

pfff, morgen maar de kop eraf, en hopen dat dat het eindelijk is.

Al geprobeerd om zonder vacuumslang op de ontsteking te rijden?

Of resoluut de boel oplossen en een stelletje carburateurs er op schroeven.

Al geprobeerd om zonder vacuumslang op de ontsteking te rijden?

@Keesjr wrote:Al geprobeerd om zonder vacuumslang op de ontsteking te rijden?

Vacuumslang: nee, niet geprobeerd. Maar volgens mij gaat die vervroeging pas bij hogere toeren/meer gas werken, en mijn probleem doet zich voor onder de 3000 toeren.

[edit:] Geprobeerd.....niets :cry

Carburateurs: leuk, ik heb ze liggen, maar kost me 1000 euro om ze goed lopend te krijgen. En daarbij heeft de 2.4 met het huidige injectiesysteem goed gelopen, dus waarom de 2.2 niet?

@Keesjr wrote:Al geprobeerd om zonder vacuumslang op de ontsteking te rijden?

Vacuumslang: nee, niet geprobeerd. Maar volgens mij gaat die vervroeging pas bij hogere toeren/meer gas werken, en mijn probleem doet zich voor onder de 3000 toeren.

[edit:] Geprobeerd.....niets :cry

Carburateurs: leuk, ik heb ze liggen, maar kost me 1000 euro om ze goed lopend te krijgen. En daarbij heeft de 2.4 met het huidige injectiesysteem goed gelopen, dus waarom de 2.2 niet?

Bougiekabels, klepspeling/lekke klep, luchtlekkage langs de inlaatpakking, injectoren, pijpje ergens waar een afdopstopje afgerold is, lekke vacuumbekrachtiger, pak een bus remmenreiniger, zet 'm op 1500/2000 toeren en spuit op alle verdachte plaatsen, als ie anders gaat lopen heb je het gevonden.

Zo niet, weet ik het ook zo snel niet meer.

Bougiekabels, klepspeling/lekke klep, luchtlekkage langs de inlaatpakking, injectoren, pijpje ergens waar een afdopstopje afgerold is, lekke vacuumbekrachtiger, pak een bus remmenreiniger, zet 'm op 1500/2000 toeren en spuit op alle verdachte plaatsen, als ie anders gaat lopen heb je het gevonden.

@Keesjr wrote:Bougiekabels, klepspeling/lekke klep, luchtlekkage langs de inlaatpakking, injectoren, pijpje ergens waar een afdopstopje afgerold is, lekke vacuumbekrachtiger, pak een bus remmenreiniger, zet 'm op 1500/2000 toeren en spuit op alle verdachte plaatsen, als ie anders gaat lopen heb je het gevonden.

Pffff ;)

Bougiekabels zijn nieuw, evenals de rotor + kap + bougies

Klepspeling: zijn net afgesteld

vacuumbekrachtiger: is niet lek, hij plopt als ik de slang er af haal.

Remmenreiniger: ga ik proberen, maar denk niet dat het zin heeft. Ik denk dat het hele verhaal in verband staat met de onverbrande benzine geur die uit de uitlaat komt.

Met dat in mijn hoofd zou een rotte/verbrandde klep wel kunnen. Mijn vrouw haalt morgen een compressietester, dan zijn we weer een stapje verder :thumbup

@Keesjr wrote:Bougiekabels, klepspeling/lekke klep, luchtlekkage langs de inlaatpakking, injectoren, pijpje ergens waar een afdopstopje afgerold is, lekke vacuumbekrachtiger, pak een bus remmenreiniger, zet 'm op 1500/2000 toeren en spuit op alle verdachte plaatsen, als ie anders gaat lopen heb je het gevonden.

Pffff ;)

Bougiekabels zijn nieuw, evenals de rotor + kap + bougies

Klepspeling: zijn net afgesteld

vacuumbekrachtiger: is niet lek, hij plopt als ik de slang er af haal.

Remmenreiniger: ga ik proberen, maar denk niet dat het zin heeft. Ik denk dat het hele verhaal in verband staat met de onverbrande benzine geur die uit de uitlaat komt.

Met dat in mijn hoofd zou een rotte/verbrandde klep wel kunnen. Mijn vrouw haalt morgen een compressietester, dan zijn we weer een stapje verder :thumbup

Blijft de koudstartinjector open staan? Kan ook nog een kapotte temperatuursensor zijn, heb ik eens gehad met een Monza, kreeg die ook veels te veel benzine.

En nog een slimme vraag, zit de retour niet ergens afgeklemd, zodat de brandstofdruk veels te hoog oploopt?

Blijft de koudstartinjector open staan? Kan ook nog een kapotte temperatuursensor zijn, heb ik eens gehad met een Monza, kreeg die ook veels te veel benzine.

En nog een slimme vraag, zit de retour niet ergens afgeklemd, zodat de brandstofdruk veels te hoog oploopt?

Nieuwe compressie tester gekocht..... getest......4 x 13 bar..... dus ook niets :cry

Koude start injector doet niets, sensor is stuk, ik heb er juist een overbrugging in gemaakt om met koude start net dat beetje extra te hebben.

Ik heb 3 warmte sensoren geprobeerd (en ohm gemeten) ook niks

Nu even naar retour leiding kijken.

Nieuwe compressie tester gekocht..... getest......4 x 13 bar..... dus ook niets :cry

Koude start injector doet niets, sensor is stuk, ik heb er juist een overbrugging in gemaakt om met koude start net dat beetje extra te hebben.

Ik heb 3 warmte sensoren geprobeerd (en ohm gemeten) ook niks

Nu even naar retour leiding kijken.

Weer wat geprobeerd: ik ben terug gegaan naar de oude distributie timing. (het vervelende als ik het op tijd zet is dat óf het nokkenastandwiel is er iets voorbij het merkteken , óf hij staat er iets voor :shock: )

Maar goed, hij staat nu weer op de timing zoals dat hij bij biesheuvel vandaan kwam.

Meteen even compressie gemeten : 16 - 13- 11 -11 bar....vreemd?

Kleppen opnieuw gesteld: nu alles weer 12,5. Met een goed gevoel een proefrondje gereden: nog steeds bokken.

De sterke onverbrande benzine lucht is er ook nog steeds.

Ik sta echt op het punt om het op te geven. Iemand nog ideeen?

Weer wat geprobeerd: ik ben terug gegaan naar de oude distributie timing. (het vervelende als ik het op tijd zet is dat óf het nokkenastandwiel is er iets voorbij het merkteken , óf hij staat er iets voor :shock: )

Maar goed, hij staat nu weer op de timing zoals dat hij bij biesheuvel vandaan kwam.

Meteen even compressie gemeten : 16 - 13- 11 -11 bar....vreemd?

Kleppen opnieuw gesteld: nu alles weer 12,5. Met een goed gevoel een proefrondje gereden: nog steeds bokken.

De sterke onverbrande benzine lucht is er ook nog steeds.

Ik sta echt op het punt om het op te geven. Iemand nog ideeen?

Terug
Naar boven