@postbusmanta wrote:Het kan een uitgesleten klepgeleider zijn. Dan kan de klep het ene moment wel goed sluiten en het andere moment niet.
Is het niet zo dat de veer in je luchthoeveelheidsmeter een paar tandjes strakker moet?
(oude stand markeren met een beetje typ-ex en dan 3 tandjes verdraaien per keer).
Een lekkende injector kan ook nog (laten testen en reinigen kan nooit kwaad).
Benzinedruk meten, dan weet je wat er gebeurt in de benzinedrukregelaar en retourleiding.
Er kan een haarscheur zitten in de voet waar de injectoren in zitten.
De pakking onder deze voetjes kan vergaan zijn.
Rubber om de injectoren kan gescheurd zijn.
Zit er wel euro 98 in???? (verklaart niet de onverbrande benzinegeur)
-Lmm staat al iets strakker
-Injector, ga ik vanavond even kijken [gedaan, lekken niet]
-Benzine druk: retour loopt goed, andere drukregelaar geprobeerd, lijkt ok.
-Haarscheur: ja, kan. Maar dat verklaart de sterke benzine geur niet, dit geld ook voor de injector rubbers.[gecheckt, ook niets]
Ik heb wel één ding gevonden in de bedrading. Als ik meet tussen ecu connector en de lmm connector (pin 7) dan meet ik 6 ohm, en dat moet zo goed als nul zijn. Nu loopt de waarde die je moet meten met de aanbouwdelen eraan tussen de 60 en 1000 Ohm. Ik kan me niet voorstellen dat dit verschil van 6 Ohm het probleem kan zijn. Maaaaar ik heb gemeten op mijn reserve draadboom, en daar is de waarde wel nul.
Ik heb overigens één voor één de bougie doppen eraf getrokken, en ik moet zeggen dat de 2.2 er niet veel slechter van gaat lopen.....ook wel vreemd.
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het "gewoon" een kleinigheid is die ik over het hoofd zie.
Ik blijf maar aan die benzinegeur denken,