• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CIH: Koudestart injector vraag:

Injectoren zijn geel.

En volgens mij hoort de K.S. injector contignue in te spuiten (tijdens het starten). Ik heb vandaag uitgebreid gemeten, en de waardes kloppen. Maar het probleem blijft. De injector krijgt een plus via de zwart rode (startsignaal naar startmotor) en de min via de sensor cg thermotime switch. Ik neem aan dat die sensor de min voor een bepaalde tijd door geeft bij een bepaalde temp. Alles door gemeten, K.S. injector doet het (stand alone) maar wordt nog steeds niet (goed) aan gestuurd. Zit zowat een drukknop te overwegen om de min te overbruggen. Dan tijdens starten knopje indrukken voor wat extra benzine. Maar niet helemaal mijn systeem, dus de ziektocht gaat dit weekend weer verder. :sleeping

Een bijna draadbreuk zat ik ook al aan te denken, dit weekend ook even de bedrading by-passen, als hij het dan wel doet dan weet ik wat

Gele injectors duiden op het LE-jetronic systeem.

De KS injector hoort inderdaad in te spuiten tijdens het starten. Warm of koud speeld geen rol.

Je kan het eenvoudig testen door de injector uit te bouwen en dan te starten, maar wel oppassen

voor brandgevaar, benzinenevel is nogal ontvlambaar!

De KS injector hoort inderdaad in te spuiten tijdens het starten. Warm of koud speeld geen rol.

Je kan het eenvoudig testen door de injector uit te bouwen en dan te starten, maar wel oppassen

origineel gepost door 2000

uh, bosch, met 5e injector en bijbehorende aanzuigbuis. Op het luchtfilter na is het een geheel origineel en bij elkaar horend injectiesysteem. Weet niet exact welke, wel één van de laatste.

Ik bedoelde eigenlijk meer;

- motronic (met stappenmotor)

- L-Jetronic

- LE-jetronic

en de aanzuigbuis:

- ingekorte 3.0

- originele 2.4

- 2.0/2.2 injectie buis?

Ik zie op je filmpje namelijk een bijpass lopen langs de gasklep... maar kan het niet goed zien.

uh, bosch, met 5e injector en bijbehorende aanzuigbuis. Op het luchtfilter na is het een geheel origineel en bij elkaar horend injectiesysteem. Weet niet exact welke, wel één van de laatste.

- L-Jetronic

- LE-jetronic

en de aanzuigbuis:

- ingekorte 3.0

- originele 2.4

- 2.0/2.2 injectie buis?

Ik zie op je filmpje namelijk een bijpass lopen langs de gasklep... maar kan het niet goed zien.

origineel gepost door H-400

Daar ben ik me van bewust, ik zit bij de brandweer ;)

Maar warm extra inspuiten zou ik wat raar vinden, verzuipt ie dan niet? En waarom zou je die sensor er dan tussen zetten.

Maar warm extra inspuiten zou ik wat raar vinden, verzuipt ie dan niet? En waarom zou je die sensor er dan tussen zetten.

origineel gepost door McLambo

- L-Jetronic

- LE-jetronic

en de aanzuigbuis:

- ingekorte 3.0

- originele 2.4

- 2.0/2.2 injectie buis?

L-Jetronic met 2.0 buis. Het gehele injectie systeem heb ik uit een record gehaald.

De bypass is een stukje pijp wat ik gemaakt heb ter vervanging van de rubberen leiding die naar je kachel gaat. :thumbup

origineel gepost door McLambo

- L-Jetronic

- LE-jetronic

en de aanzuigbuis:

- ingekorte 3.0

- originele 2.4

- 2.0/2.2 injectie buis?

L-Jetronic met 2.0 buis. Het gehele injectie systeem heb ik uit een record gehaald.

De bypass is een stukje pijp wat ik gemaakt heb ter vervanging van de rubberen leiding die naar je kachel gaat. :thumbup

Tijdens het starten wordt er bedoeld.

Ook als de motor warm is, wordt de koudstart-injector bekrachtigd tijdens het starten.

Dit gedurende een bepaalde maximale tijd. (vandaar de naam Thermo-TIJD-schakelaar).

Tijdens het starten wordt er bedoeld.

Ook als de motor warm is, wordt de koudstart-injector bekrachtigd tijdens het starten.

Dit gedurende een bepaalde maximale tijd. (vandaar de naam Thermo-TIJD-schakelaar).

Het starttoerental is te laag om je luchtmassameter degelijk uit te laten

slaan om signaal te geven aan je regeleenheid. Daarom ze ook in het gebruikers-

handboekje vermelden om halfgas te geven met warme motor. Om dit op te

lossen spuit die KS injector kortstondig tijdens het starten.

Het starttoerental is te laag om je luchtmassameter degelijk uit te laten

slaan om signaal te geven aan je regeleenheid. Daarom ze ook in het gebruikers-

handboekje vermelden om halfgas te geven met warme motor. Om dit op te

lossen spuit die KS injector kortstondig tijdens het starten.

Ik ga morgen even de schakeldraad van de sensor naar de injector rechtstreeks maken, kijken of dat het is. Ik kom beetje bij beetje steeds een klein stapje verder. :thumbup:thumbup:thumbup

Ik ga morgen even de schakeldraad van de sensor naar de injector rechtstreeks maken, kijken of dat het is. Ik kom beetje bij beetje steeds een klein stapje verder. :thumbup:thumbup:thumbup

Terug
Naar boven