• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cil.kop neseh

Als je een kop zoekt met grotere kleppen die er ook op past, dan kun je de kop van een 18E motor gebruiken.

Ik heb er nog wel 1 liggen.

EDIT: deze kop is verkocht.

ik weet niet als ze allemaal gelijk zijn maar ik heb vorige week even gekeken ,maar de kleppen zijn van een c20ne kop en van een 18 e even groot alleen van een 18e kop is de verbrandingskamer kleiner dus meer compresie duz meer koppel maar dat laatste wisten jully natuurlijk al haha. groeten egert

Originally posted by FreakControl

het pk verschil tussen een seh/ne zit hem in de zuigers, nokkenas en ecu. Verder zit er in de blokken geen verschil.

niet alleen, onderblok heeft ander onderdeel nummer (kale onderblok) en zou minder hoog zijn dan die van een c20ne...

dus als ik het goed begrijp... zou een SEH kop op een NE plaatsen alleen interessant zijn voor de nokken as? Dus zou je ook nog een sportstok willen steken zou het zonde van je geld zijn de koppen te wisselen??

greetz

nee

de as zit in het nokkenas huis niet in de kop.

en als je een seh as op en ne moter zet verzet je idd opbrengst van het vermogen met 500 toeren,

en een seh nokkenashuis met nokkenas, en daar dan vervolgens een sport stok in doen heeft idd geen zin.

origineel gepost door freek corsa

Als je een kop zoekt met grotere kleppen die er ook op past, dan kun je de kop van een 18E motor gebruiken.

Ik heb er nog wel 1 liggen.

u2u

origineel gepost door FreakControl

het pk verschil tussen een seh/ne zit hem in de zuigers, nokkenas en ecu. Verder zit er in de blokken geen verschil.

Nokkenas is naar mijn weten exact hetzelfde ... verschil zit idd in het onderblok en zuigers en ecu .... en over het algemeen ook de cat maar dr zijn NE´s gelevert zonder cat, de SEH is nooit geleverd met cat.

origineel gepost door corsaboy

levert naar mijn idee te weinig op voor alle moeite. Beter een nokkenas van dbilas halen.

maar als je nou een 296 gr erin zet, een lexmaul ram een spagetti een chip dan wel aanteraden op zeg jij dan

beter geld besparen, want winst is te klein:vertag

en wat is dan de grootste nokkenas die er in een 8 v kan ik wil het gebruiken voor de autocross en waar kan ik deze nokkenas kopen?

vriendelijke groet

>324 gr denk ik.

maar duratie en kleplift is minstens zo belangrijk (geloof ik)

mensen als Corsaboy, Freek,SW16V weten hier altijd veel over (geloof ik :wors)

EDIT

Terug
Naar boven