• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Climatronic+verwarming Insignia

@doornob wrote:Hallo Opel-limbo,

Probeerde jou een PM te sturen, lukt om de een of andere reden niet????

Kan jij mij a.u.b een PM sturen met de contactpersoon bij Opel die jij hebt gesproken. Ik ben namelijk afgewimpeld met de mededeling dat het ligt aan het feit dat ik geen duo zone heb. Met jou gegevens wil ik de zaak wederom aanhalen bij Opel. Hoe meer mensen klagen, hoe meer energie wordt gestoken in de oplossing. Ik hoor het graag.

PM ontvangen dus je hebt het goed gedaan. Je hebt ook PM terug.

Greets Roel

Afgelopen vrijdag telefoontje gehad van GM NL. Ze willen voorstellen om de auto naar de dealert te brengen zodat deze samen met de Technische Afdeling van GM de auto kan onderzoeken. Nou ja, daar had ik wel oren naar. Kon alleen nog geen dag afspreken daar ik mijn agenda even moest doorspitten. Ik kon hen terugbellen voor een afspraak te maken.

Toen ik thuis was ging wederom de telefoon, GM NL nog eens aan de lijn. Meneer was vergeten te melden dat de dealert voor de onderzoekstijd kosten in rekening kan brengen!!!! Nou ja, heb ik nu garantie of niet??? Medewerker vertelde dat dit mogelijk was omdat het nog geen definitief "defect" aan de auto is en er dus eerst een diagnose gesteld moet gaan worden. Of ik zou naar de dealert moeten gaan waar ik de auto gekocht heb. Jah, da's 160 km verderop. Pffff, GM is nie goe bezig in mijn ogen!!!!

Anders moet ik maar gewoon de verwarming op 26 zetten!

Greets Roel

Al geprobeert de zon licht sensor af te dekken?

Rode bolletje boven op dashboard. Als die veel licht krijgt verlaagd hij de verwarming.

Aan de andere kant, niet goed is niet goed. Je bent overtuigd van het niet goed functioneren. Dan kan er toch snel worden vast gesteld dat e.e.a. wel defect is. Niet goed functioneren is immers ook defect. Definitief defect duidt erop dat men bedoelt dat er iets niet functioneert. Dat is heel wat anders. Daarnaast moet elke opel dealer je helpen. Je hebt immers recht op garantie. Als men aan de andere kant kan aantonen dat er geen probleem is door middel van bijvoorbeeld temperatuurmetingen dan mogen ze de kosten (onderzoek) in rekening brengen. Heb jezelf bijvoorbeeld al eens de temperatuur in de auto gemeten? En dan bedoel ik uiteraard niet de temperatuur welke uit de roosters komt, maar de temperatuur ter hoogte van bijvoorbeeld het eigen lichaam op borst / hoofd hoogte. De tempertuur meten moet je dan ook uiteraard wel doen met een goede (b.v. digitale thermometer).

Zie onderstaande teleurstellende reactie van Opel, "I give up!":

Naar aanleiding van ons telefoongesprek eerder vandaag , schrijven wij u deze e-mail.

Wij hebben naar aanleiding van uw opmerking over de climate controle van uw Opel Insignia opnieuw contact gezocht met de Service Manager xxxxxx, werkzaam bij uw Opel dealer xxxxxxxxx.

De heer xxxxxxx informeerde ons dat zij met u hebben gesproken over de werking van de climate controle van uw Opel Insignia met kenteken xxxxx. Zij hebben geconstateerd dat uw climate controle functioneert zoals u dat bij aflevering uit de fabriek mag verwachten en er geen sprake is van een technisch of mechanisch defect. Het vervangen van bepaalde onderdelen of een andere afstelling zal hieraan dan ook niets verbeteren.

Daar u hiervan op 10 februari reeds door ons bent geïnformeerd van deze diagnose, willen wij u hierbij laten weten geen reden te zien ons eerder genomen standpunt te wijzigen. Een verdere bijdrage vanuit General Motors B.V. is in deze zaak helaas niet mogelijk. Daarom willen wij u hierbij laten weten dat wij uw dossier met nummer 489214-481356293 hebben gesloten. Voor verdere vagen verwijzen wij u door naar de verkopende partij. General Motors B.V. is in deze niet uw aanspreekpunt.

Wanneer u andere vragen heeft, kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen en helpen wij u graag verder.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.

Mevr. M. xxxxxxx

Opel Klantenservice

Tel: +31 (0)76 5448300

Fax: +31 (0)76 5448821

Opel.Klantenservice@GM-customercare.com

Onbegrijpelijk dat ze de climatronic en verwarming niet fatsoenlijk kunnen laten werken. :swear Mijn vorige auto was een Vectra en daar werkte alles super. Nu hebben we een duurdere auto en moeten we hem eigenlijk op handbediening zetten om het een beetje warm te krijgen. Dit en een hoop andere dingen hebben mij wel doen besluiten dat mijn volgende auto in ieder geval geen Opel/GM meer wordt.

Terug
Naar boven