• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CO gehalte te hoog

Je moet gewoon vragen of ze heb ff willen meten met de 4gast tester.

Anders kan je nooit wat uitsluiten. Een fantilator die niet werk is geen afkeur........zal in belgie ook geen afkeur zijn :P

Kan best zijn dat er 2 in zitten omdat jij airco hebt, trek ze 1 voor 1 los en je weet het.

ik kan er echt niet goed bij hoor maar het zou me moeten lukken om gewoon de fiche horizontaal eruit te trekken, dit moet toch zo hé?

En wat is de theorie nu aan de motorkant als deze koud heeft, spuit deze meer in met gevolg hogere CO of is dit een verkeerde redenering? :p

ik kan er echt niet goed bij hoor maar het zou me moeten lukken om gewoon de fiche horizontaal eruit te trekken, dit moet toch zo hé?

En wat is de theorie nu aan de motorkant als deze koud heeft, spuit deze meer in met gevolg hogere CO of is dit een verkeerde redenering? :p

Ik zou niet weten wat een fiche is :D

Het zijn vaak stekkers waarvan je een lipje moet indrukken om zo de stekker los te kunnen nemen.

Jou theorie klopt hoor, koude motoren zuipen benzine ;).

Alleen het mooiste is dat je nu vanalles gaat proberen met de 4gasmeter in de buurt. Want je blijft aan het heen en weer rijden als dit het niet is

Ik zou niet weten wat een fiche is :D

Het zijn vaak stekkers waarvan je een lipje moet indrukken om zo de stekker los te kunnen nemen.

Jou theorie klopt hoor, koude motoren zuipen benzine ;).

Alleen het mooiste is dat je nu vanalles gaat proberen met de 4gasmeter in de buurt. Want je blijft aan het heen en weer rijden als dit het niet is

Een fiche is dus een stekker ja :-) (sorry, ben Vlaams :D )

Ik heb de hoofdventilator uitgeschakeld en nu komt de motor mooi warm en slaat bij 100 graden de 2de ventilator (airco) aan die mooi terugschroeft tot 95 graden. Lijkt me goed genoeg om de keuring te proberen :-)

Merk hierbij op dus dat beide ventilatoren meteen aanslaan bij koude start normaal. Ik heb de stekker op de hoofdventilator zelf uitgetrokken omdat ik er niet bij kon aan de radiateur. Het gevolg is dus dat de 2de ventilator (airco) niet meer meteen aanslaat maar pas bij 100°C (wat normaal gedrag is). Iemand enig idee waarom die hoofdventilator roet in het eten gooit?

Als de uitlaatgassen weer verkeerd zijn zal ik de waardes opschrijven van de 4gasmeter :p

Een fiche is dus een stekker ja :-) (sorry, ben Vlaams :D )

Ik heb de hoofdventilator uitgeschakeld en nu komt de motor mooi warm en slaat bij 100 graden de 2de ventilator (airco) aan die mooi terugschroeft tot 95 graden. Lijkt me goed genoeg om de keuring te proberen :-)

Merk hierbij op dus dat beide ventilatoren meteen aanslaan bij koude start normaal. Ik heb de stekker op de hoofdventilator zelf uitgetrokken omdat ik er niet bij kon aan de radiateur. Het gevolg is dus dat de 2de ventilator (airco) niet meer meteen aanslaat maar pas bij 100°C (wat normaal gedrag is). Iemand enig idee waarom die hoofdventilator roet in het eten gooit?

Als de uitlaatgassen weer verkeerd zijn zal ik de waardes opschrijven van de 4gasmeter :p

Dus nu stopt je fan met draaien met de stekker los......

Conclusie: schakelaar in radiateur kapot. Deze staat nu altijd door te verbinden, terwijl die dat pas moet doen bij een x aantal graden.

Dus nu stopt je fan met draaien met de stekker los......

Conclusie: schakelaar in radiateur kapot. Deze staat nu altijd door te verbinden, terwijl die dat pas moet doen bij een x aantal graden.

Jap dat snap ik Fearless, maar waarom volgt mijn 2de ventilator die eerste dan? Want die heeft zijn eigen aansluiting op de radiateur..

Nu slaat die 2de pas aan bij 100°C, duidelijk teken dat ie los geschakeld is van de eerste.

Jap dat snap ik Fearless, maar waarom volgt mijn 2de ventilator die eerste dan? Want die heeft zijn eigen aansluiting op de radiateur..

Nu slaat die 2de pas aan bij 100°C, duidelijk teken dat ie los geschakeld is van de eerste.

De auto is door de keuring gegaan met de hoofdventilator uitgeschakeld.

Het probleem ligt dus wel degelijk aan die ventilator die alles te koud houdt :p

Die schakelaar zit dus in die radiator? Das dus die temperatuurvoeler? Waarom schakelt die dan meteen de ventilator aan?

Ik heb even je topic over je corsa bekeken Fearless en ik moet bekennen dat je heel knap werk hebt geleverd daar :O

De auto is door de keuring gegaan met de hoofdventilator uitgeschakeld.

Het probleem ligt dus wel degelijk aan die ventilator die alles te koud houdt :p

Die schakelaar zit dus in die radiator? Das dus die temperatuurvoeler? Waarom schakelt die dan meteen de ventilator aan?

Ik heb even je topic over je corsa bekeken Fearless en ik moet bekennen dat je heel knap werk hebt geleverd daar :O

Dat leg ik je net uit waarom die dat doet..........

Hij staat nu gewoon door te verbinden. Gewoon kapot nu....

Er zit een dingetje in dat reageerd op warmte...als ie warm genoeg is maakt ie contact en gaat je fan blazen.

De schakelaar is dat ding waar jij die stekker van af getrokken hebt.

:afro

Dat leg ik je net uit waarom die dat doet..........

Hij staat nu gewoon door te verbinden. Gewoon kapot nu....

Er zit een dingetje in dat reageerd op warmte...als ie warm genoeg is maakt ie contact en gaat je fan blazen.

De schakelaar is dat ding waar jij die stekker van af getrokken hebt.

:afro

Neen, ik kon er niet bij. Ik heb de stekker achteraan de grote koelventilator uitgetrokken. Maar nu reageert de airco-ventilator wel correct.. En deze zitten apart aangesloten met elk hun sensor in de radiateur. Voor de duidelijkheid: Alles is nog aangesloten aan de radiateurkant :p

Nu is mijn vraag waarom die sensor van de airco nu wel goed loopt en misloopt (aangezien die ook meteen aanslaat) wanneer de grote koelventilator wel aangesloten is?

Groetjes!

Terug
Naar boven