• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CO/ lhm afstellen 2.4

marcel

Post weinig
ok, weet iemand dit toevallig? ik heb gehoord dat als je het CO af wil stellen van een 2.4 omega, je dan "iets" moet loskoppelen of doorverbinden of iets?

ik heb namelijk een 2.4 in een b manta gebouwd, maar de vorige bestuurders hadden diverse dingen verkeerd aangesloten zoals de vacuum van de brandstofdrukregelaar op de carterventilatie aangesloten, de temperatuursensor van het display op de temperatuursensor van de motronic aangesloten en de lhm compleet van de goede plek afgezet waardoor de motor nu te arm loopt en net een te laag toerental.

waarschijnlijk staat gewoon de lhm te strak opgesteld, maar het lijkt mij omdat het een lambda geregeld systeem is hij zn eige probeerd te regelen. en je dit dus eerst onklaar moet maken

heeft iemand toevallig deze gegevens?

Met de motronic 1.5 regeling op de c24ne kan je geen CO afstellen.

Dit is omdat het idd lambda geregeld is met catalysator die een zekere verhouding van uitlaatgassen nodig heeft.

Ik weet niet of ze het standaard in de software van de motronic 1.5 hebben zitten maar wil je het wel kunnen afstellen zoals bij een 20se dan zou je pin 20 van de ECU aan de massa moeten leggen en een variërende spanning op pin 43, 2.5 volt is geloof ik dan standaard, CO aanpassen doe je door daar vanaf te wijken.

Dit laatste zou ik altijd nog eens proberen, zelf nog niet gedaan. Mocht je er resultaten mee hebben hoor ik het graag.

Wilde het toch weten, ding open getrokken en pin 43 is intern niet doorverbonden. Dus bovenstaande manier zal niet werken.

Terug
Naar boven