• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CO omlaag brengen C20xe

D_Kadett

Post weinig
Hey Hallo,

Weet iemand de oplossing voor mijn volgende probleem.

Het CO van mn Kadett E C20xe is 1,35% terwijl dit 0,5% mag zijn.

C20XE is de moter met cat. Er zit echter geen cat onder.

Bij het terug plaatsen van de cat zakt het CO dan?

Alles is verder standaard aan deze wagen..

Gr

Wat ik zo terug kan vinden in de APK-eisen :

5.2.6b Niet meer dan 3,5% vol koolmonoxide bevatten indien het voertuig in gebruik genomen is na 30 september 1986 doch voor 1 juli 2002.

5.2.6d Niet meer dan 0.5% vol koolmonoxide bevatten indien het voertuig in gebruik genomen is na 30 september 1986 doch voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een brandstofdoseringssysteem dat de mengverhouding van de lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het zuurstofgehalte van de uitlaatgassen.

M.a.w. óf je zet er weer een cat onder (sub d, CO onder 0,5%), of je haalt de lambda-regeling eraf(sub b, CO onder 3,5%) ( kan zowiezo bij een M2.5).

Lambda regeling er (tijdelijk) af halen, dan kan je keurig CO afstellen op de luchtmassameter (onder het dopje naast de stekker zit een potmetertje) Lambda eraf is stekker los en pen 20 van de ECU aan massa leggen (zit meestal nog niet bedraad, maar als je een sloop kabelboompje hebt kun je er zo een contact met draadje uit peuteren....)

Succes!

Bedankt!

Ik ga dit even proberen.

Desnoods de cat terug plaatsen en de Lambda afschakelen, of is dit ook niet goed?

gr

en zijn

uitgerust met een emissiebestrijdingssysteem dat

bestaat uit een katalysator en een lambdasonde dient

het emissiebestrijdingssysteem goed te werken.

Met andere woorden geen katalysator, maar wel een lambdasonde, CO max 3,5 %.

Er staat namelijk duidelijk: Katalysator EN EEN lambdasonde.

Deze auto heeft dus voor de apk GEEN emissiebestrijdingssysteem, dus hoeft ook geen CO van max 0,5% te hebben.

Als je garage het er niet mee eens is moeten ze gewoon bellen met het RDW

Succes ermee

ik zat met mijn corsa op 5% ...:angel met een orginele uitlaat net ;één kat. en een aangepast programma liep hij net binnen de marges. :P

Terug
Naar boven